An Explicit Formulation of Bed Friction Factor for Sheet Flow
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226190" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Explicit Formulation of Bed Friction Factor for Sheet Flow
Popis výsledku v původním jazyce
In slurry transport 4 main flow regimes can be distinguished. Considering constant concentration and increasing the flow velocity starting at zero, these are the fixed or stationary bed regime, the sliding bed regime, the heterogeneous regime and the homogeneous regime. Above a certain threshold velocity above the bed, sheet flow will occur, forming a layer of moving particles with an increasing velocity and a decreasing concentration, upwards with respect to the fixed bed. This sheet flow layer changesthe apparent bed friction coefficient. Below the threshold velocity it is often assumed that the Darcy-Weisbach friction factor can be determined by using the particle diameter as the bed roughness. However when sheet flow occurs it appears that the roughness to be applied hardly depends on the particle diameter. Many relations have been derived relating the relative roughness to the Shields parameter. Most of these relations have an implicit character and also require derived. The adva
Název v anglickém jazyce
An Explicit Formulation of Bed Friction Factor for Sheet Flow
Popis výsledku anglicky
In slurry transport 4 main flow regimes can be distinguished. Considering constant concentration and increasing the flow velocity starting at zero, these are the fixed or stationary bed regime, the sliding bed regime, the heterogeneous regime and the homogeneous regime. Above a certain threshold velocity above the bed, sheet flow will occur, forming a layer of moving particles with an increasing velocity and a decreasing concentration, upwards with respect to the fixed bed. This sheet flow layer changesthe apparent bed friction coefficient. Below the threshold velocity it is often assumed that the Darcy-Weisbach friction factor can be determined by using the particle diameter as the bed roughness. However when sheet flow occurs it appears that the roughness to be applied hardly depends on the particle diameter. Many relations have been derived relating the relative roughness to the Shields parameter. Most of these relations have an implicit character and also require derived. The adva
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP105%2F12%2F1082" target="_blank" >GAP105/12/1082: Modelování intenzivního chodu splavenin za povodňových průtoků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 15th International Freight Pipeline Society Symposium
ISBN
978-80-87117-12-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
344-359
Název nakladatele
Ústav pro hydrodynamiku AV ČR, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—