Interfacial friction and transport in stratified flows
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226193" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226193 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1680/maen.14.00005" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1680/maen.14.00005</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1680/maen.14.00005" target="_blank" >10.1680/maen.14.00005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interfacial friction and transport in stratified flows
Popis výsledku v původním jazyce
Transport of coarse solids (medium sand and coarser) in slurry pipes is often at least partially stratified, and flowing slurry tends to form a layered structure with a real or virtual interface between two layers. Modelling of friction and transport conditions associated with the interface is crucial to predictive models for the slope of the energy grade line in settling slurry flows. Bed friction and transport are interrelated. At the interface, high bed shear agitates solids transport and transportedsolids can significantly increase bed friction. The paper discusses the authors? recent results of experimental work and modelling efforts in describing bed friction and solids transport. The proposed friction and transport formulae are implemented in the authors? layered model for stratified flows above and below the deposition-limit velocity (the threshold velocity at incipient sliding of the bed). A comparison with validation data indicates a very reasonable capability of the model t
Název v anglickém jazyce
Interfacial friction and transport in stratified flows
Popis výsledku anglicky
Transport of coarse solids (medium sand and coarser) in slurry pipes is often at least partially stratified, and flowing slurry tends to form a layered structure with a real or virtual interface between two layers. Modelling of friction and transport conditions associated with the interface is crucial to predictive models for the slope of the energy grade line in settling slurry flows. Bed friction and transport are interrelated. At the interface, high bed shear agitates solids transport and transportedsolids can significantly increase bed friction. The paper discusses the authors? recent results of experimental work and modelling efforts in describing bed friction and solids transport. The proposed friction and transport formulae are implemented in the authors? layered model for stratified flows above and below the deposition-limit velocity (the threshold velocity at incipient sliding of the bed). A comparison with validation data indicates a very reasonable capability of the model t
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP105%2F12%2F1082" target="_blank" >GAP105/12/1082: Modelování intenzivního chodu splavenin za povodňových průtoků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Maritime Engineering
ISSN
1741-7597
e-ISSN
—
Svazek periodika
167
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
125-134
Kód UT WoS článku
000348610300004
EID výsledku v databázi Scopus
—