Prefabrikát pro realizaci výstavby silničních komunikací s betonovým povrchem a způsob této výstavby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226398" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226398 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/14:00226398
Výsledek na webu
<a href="http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/304/304730.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/304/304730.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prefabrikát pro realizaci výstavby silničních komunikací s betonovým povrchem a způsob této výstavby
Popis výsledku v původním jazyce
Prefabrikát je tvořen betonovým blokem (20) ve tvaru kvádru s obdélníkovou vrchní plochou (34) a spodní plochou (33), jehož alespoň jedna boční strana v půdorysném pohledu má rozměr menší, než je mezní šířka nákladů přípustná pro přepravu na veřejné silniční komunikaci. Blok (20) je opatřen kolmo na jeho spodní plochu (33) a vrchní plochu (34) minimálně třemi šroubově nastavitelnými vzpěrami umístěnými tak, že spojnice středů vzpěr leží ve vrcholech n-úhelníka, kde n je rovno počtu vzpěr. Blok (20) je opatřen kolmo ke spodní ploše (33) a k vrchní ploše (34) minimálně jedním příčným nalévacím otvorem (21). Spodní plocha (33) bloku (20) má jehlanovitě zdrsněný povrch a je opatřena separační vodotěsnou vrstvou. Při výstavbě silniční komunikace se na obvyklým způsobem připravený zemní podklad (39) vozovky rozloží do definitivní půdorysné polohy betonové bloky (20) s povrchem odpovídajícím vrchní ploše (34) bloků (20) v konečné kvalitě vyžadované pro budovanou vozovku. Takto provizorně upra
Název v anglickém jazyce
Prefabricate for construction of roads with concrete surface and method of making the same
Popis výsledku anglicky
In the present invention, there is disclosed a prefabricate consisting of a concrete block in the form of ashlar with rectangular upper surface and lower surface, and the dimension of whose at least one lateral side, in a ground plan view, is less than the threshold width of loads for transportation on public road. The concrete block is provided with by at least three struts disposed perpendicularly to the lower surface (33) and upper surface (34) thereof and adjustable by means of carrying bolts, wherein the struts are located such that the connecting line of the strut centers lies in apexes of n-gon, wherein n equals to the number of the struts. The concrete block is provided with at least one transverse filling opening disposed perpendicularly to both the lower surface and upper surface. The lower surface of the concrete block is roughened in pyramidal manner and provided with a separation watertight layer. When constructing a road, concrete blocks with a surface corresponding to th
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP105%2F12%2FG059" target="_blank" >GBP105/12/G059: Kumulativní časově závislé procesy ve stavebních materiálech a konstrukcích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
304730
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
30. 7. 2014
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební , Praha 6, CZ
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence