Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika návrhu spodní stavby železničních estakád

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226449" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika návrhu spodní stavby železničních estakád

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současné požadavky normy ČSN EN 1991-2 na návrh železničních mostních estakád vedou ke konstrukčním problémům při návrhu spodní stavby včetně jejího založení. Navrhovaná řešení jsou na hranici technických možností použitých materiálů, konstrukčního řešení a geotechnických poměrů. Zejména se jedná o splnění požadavků vyplývajících z posouzení vzájemného působení mostu a koleje tzv. kombinované odezvy mostní konstrukce a koleje na proměnná zatížení. Příspěvek je zaměřen na problematiku návrhu spodní stavby železničních estakád, který je specifický zejména velikostí vodorovných účinků a požadavky na vodorovnou tuhost. Zajištění přenosu těchto zatížení a požadované tuhosti spodní stavby zásadním způsobem ovlivňuje návrh statického působení celé mostní konstrukce. Z tohoto důvodu je nutné uvedenou problematiku sledovat již v prvotních fázích projektové přípravy. V příspěvku jsou uvedeny zkušenosti s návrhy spodní stavby mostních objektů na IV. tranzitním železničním koridoru (IV. TŽK) České

  • Název v anglickém jazyce

    Structural design of railway bridges substructure

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the topics related to structural design of railway bridges substructure maily in respect to the interaction of the continously welded rail and the superstructure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA03031099" target="_blank" >TA03031099: Optimalizace návrhu staveb dopravní infrastruktury s ohledem na zvýšení jejich trvanlivosti a bezpečnosti provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21. Betonářské dny 2014

  • ISBN

    978-80-903806-7-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Česká betonářská společnost ČSSI

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku