Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Souhrn diagnostických metod a jejich vyhodnocení dle účelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00226538" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00226538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Souhrn diagnostických metod a jejich vyhodnocení dle účelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem diagnostiky stávajících mostů je zjištění skutečného stavebního stavu, ověření statické funkce a druhu a kvality použitého materiálu. Předložená metodika obsahuje popis nedestruktivních a destruktivních metod zkoušení mostních konstrukcí dle druhu zkoumaného materiálu, se zaměřením na nosnou konstrukci a spodní stavbu. Součástí diagnostických metod jsou též statické a dynamické zatěžovací zkoušky. Je uvedeno, za jakých podmínek je vhodné je realizovat a v jakém rozsahu. V neposlední řadě se zabývá návodem pro využití modální analýzy, zvláště pak pro dlouhodobý monitoring konstrukce, ověření statické funkce a míry degradace hlavní nosné konstrukce. Metodika se zabývá diagnostikou železničních mostů, mostů pozemních komunikací a lávek pro chodce. Věnuje se mostům ocelovým, ocelobetonovým, betonovým, zděným a dřevěným

  • Název v anglickém jazyce

    The summary of the diagnostics methods and their evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the bridge diagnostics is the evaluation of the current bridge state, verification of the structural behaviour and the material quality. The methodise shows the possible destructive and non-destructive methods of the bridge assessment. It includes the static and dynamic load tests, modal analysis and long-term monitoring of bridges. The methodise is valid for railway, road and pedestrian bridges, made from steel, concrete, timber or stone and bricks.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020168

  • Číslo předpisu

    07.302.439

  • Technické parametry

    Tištěná verze. Využití je řešeno smlouvou o spolupráci TE01020168. Odpovědná osoba doc. Ryjáček, 602250860, pavel.ryjacek@fsv.cvut.cz

  • Ekonomické parametry

    Správné používání metodiky může úpřinést snížení nároků na rekonstrukce mostů a prodložení jejich životnosti. S ohledem na objem financí v mostním stavitelství lze odhadovat až na desítky milionů Kč.

  • Označení certifikačního orgánu

    TUV SUD Czech s.r.o.

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy