Problematika posuzování odolnosti proti účinkům vody u technologií recyklace za studena
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00229621" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00229621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika posuzování odolnosti proti účinkům vody u technologií recyklace za studena
Popis výsledku v původním jazyce
Vodní citlivost neboli odolnost asfaltové směsi proti účinkům vody je jedna z nejdůležitějších posuzovaných charakteristik materiálu na bázi asfaltových pojiv použitého v konstrukci vo-zovky. Jednotlivé vrstvy vozovkového souvrství jsou totiž neustále vystaveny působení vody, která je v konstrukci vozovky přítomna ve všech skupenstvích (kapalné, pevné, plynné). Hlavní problém přítomnosti vody v konstrukci vozovky spočívá v tom, že oslabuje přilnavost mezi pojivem a kamenivem a díky tomu dochází k obnažování zrn kameniva. To může vést k různým formám poruch, jako je vyjíždění kolejí a vznik únavových trhlin nebo vznik lokál-ních výtluků. Další efekt, který může tento proces způsobovat, je vytlačení pojiva na povrch vozovky, což snižuje její protismykovévlastnosti. Uvedené důsledky zhoršené odolnosti směsi proti účinkům vody mohou být velice závažným problémem, a proto se výzkumu v oblasti vodní citlivosti asfaltových směsí prováděných za horka věnují řady vědeckých týmů po celém světě.
Název v anglickém jazyce
Assessment of moisture susceptibility test methods for cold recycling tehcnologies
Popis výsledku anglicky
Main goal of this paper is a deeper assessment and comparison of methods for water sensitivity determination. Czech technical specification concerning the cold recycled mixes (TP 208) defines this characteristic as a ratio of the indirect tensile strength of specimens, which were cured for 7 days in the air and then immersed for 7 days in water, and specimens that were cured only for 7 days in the air. Besides this 7 + 7 method, other two methods were investigated ? the procedure used in the Czech Republic and in other EU countries for hot asphalt mixes (defined in ČSN EN 12697-12) and the method used in USA (defined in AASHTO T283). All measurements were performed on the cold recycled mixes and the investigated mixes contained either the asphalt binder itself (bitumen emulsion or foamed bitumen) or the combination of bitumen and hydraulic binder (bitumen emulsion + cement or foamed bitumen + cement).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník - Výstavba a rehabilitácia asfaltových vozoviek
ISBN
978-80-232-0328-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
39-50
Název nakladatele
Dom techniky Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Podbanské
Datum konání akce
8. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—