Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

human_footbridge 2.1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00231951" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00231951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vladimirsana.xf.cz/software.htm" target="_blank" >http://vladimirsana.xf.cz/software.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    human_footbridge 2.1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This software tool is suitable for dynamic analysis of a footbridges, which can be modelled by the straight beam elements.The user can set up an odd number of internal nodes, number of beams, bending stiffness and continuously distributed mass of each beam. The pedestrians are modelled by three approaches. First of these is the DLF (Dynamic Loading Factor) model. Second model is the Footfall forces approach and the last one is the direct modelling of pedestrian movement - the Rimless wheel model. The vandals are modelled by two approaches, the DLF model and by the approach, where the time history of acting force is evaluated as periodic triangles. The original GUI is extended by modeling of the ordinary traffic, where each pedestrian is mathematicallydescribed by DLF model. Parameters, which are necessary for description of the pedestrians via DLF model, may be generated from uniform and normal distribution of probability.

  • Název v anglickém jazyce

    human_footbridge 2.1

  • Popis výsledku anglicky

    This software tool is suitable for dynamic analysis of a footbridges, which can be modelled by the straight beam elements.The user can set up an odd number of internal nodes, number of beams, bending stiffness and continuously distributed mass of each beam. The pedestrians are modelled by three approaches. First of these is the DLF (Dynamic Loading Factor) model. Second model is the Footfall forces approach and the last one is the direct modelling of pedestrian movement - the Rimless wheel model. The vandals are modelled by two approaches, the DLF model and by the approach, where the time history of acting force is evaluated as periodic triangles. The original GUI is extended by modeling of the ordinary traffic, where each pedestrian is mathematicallydescribed by DLF model. Parameters, which are necessary for description of the pedestrians via DLF model, may be generated from uniform and normal distribution of probability.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    human_footbridge 2.1

  • Technické parametry

    nutná instalace MATLAB R2012b a vyšší, případně MCR installer, MATLAB, GUI

  • Ekonomické parametry

    freeware

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT-Fakulta stavební, Katedra mechaniky