Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D Analysis of Bridges Changing Structural Systems, an Easy Design Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00232111" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00232111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.796.69" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.796.69</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.796.69" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.796.69</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D Analysis of Bridges Changing Structural Systems, an Easy Design Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to increase of requirements on accuracy of structural analyses, practically applicable computational tools for reliable determination of the real structural performance of bridges are needed. A method is proposed for the true full 3D analysis which can be applied to achieve the real spatial behaviour of concrete bridge structures taking into account rheological phenomena and changes of structural systems. Particularly, the effects of shear lag, shear performance of webs of box girders, warping torsion, warping of cross-sections, distortional effects, state of stresses in the singular regions, the real prestress loss, etc., can be correctly determined. The method combines conventional approaches (based on the elementary beamtype assumptions) for calculating the time development of the internal forces due to rheological phenomena and changes in the structural system during construction and routine commercial FEM software intended for calculating spatial shell structures. The method is capable to give the true 3D prediction of structure behaviour by using only commercially available software. The primary advantage of the proposed method is its ease of application which allows the true 3D performance to be determined from simple calculations. The method offers the designers of concrete bridge girders an ideal design tool. The correct 3D simulation can lead to more efficient and economical designs.

  • Název v anglickém jazyce

    3D Analysis of Bridges Changing Structural Systems, an Easy Design Tool

  • Popis výsledku anglicky

    Due to increase of requirements on accuracy of structural analyses, practically applicable computational tools for reliable determination of the real structural performance of bridges are needed. A method is proposed for the true full 3D analysis which can be applied to achieve the real spatial behaviour of concrete bridge structures taking into account rheological phenomena and changes of structural systems. Particularly, the effects of shear lag, shear performance of webs of box girders, warping torsion, warping of cross-sections, distortional effects, state of stresses in the singular regions, the real prestress loss, etc., can be correctly determined. The method combines conventional approaches (based on the elementary beamtype assumptions) for calculating the time development of the internal forces due to rheological phenomena and changes in the structural system during construction and routine commercial FEM software intended for calculating spatial shell structures. The method is capable to give the true 3D prediction of structure behaviour by using only commercially available software. The primary advantage of the proposed method is its ease of application which allows the true 3D performance to be determined from simple calculations. The method offers the designers of concrete bridge girders an ideal design tool. The correct 3D simulation can lead to more efficient and economical designs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Safety and Durability of Buildings and Structures

  • ISBN

    978-3-03835-617-2

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    69-75

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Curich

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    10. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku