COMPARISON OF TRANSPORT AND FRICTION OF MONOSIZED AND TWO-SPECIES SEDIMENT IN UPPER PLANE BED REGIME
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00232287" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00232287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPARISON OF TRANSPORT AND FRICTION OF MONOSIZED AND TWO-SPECIES SEDIMENT IN UPPER PLANE BED REGIME
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on a comparison of transport and friction characteristics of mono-sized and twospecies sediments at comparable flow conditions in the upper plane bed regime. Two fractions of artificial sediment (glass beads of the same density 2500 kg/m3 and different size 1.5 and 3 mm) were tested in sediment-transport experiments in a tilting flume. First, the sediments were tested separately and then mixed together. Measured flow quantities enable to evaluate bed load transport and bed friction from the tests. Furthermore, velocity profiles are mutually compared and relation among profile shapes, sediment transport, and bed friction is investigated. The velocity-distribution measurements include results from a grain transport layer above the erodible deposit. This enables to evaluate flow conditions in this layer and its role in bed-load transport and bed friction.
Název v anglickém jazyce
COMPARISON OF TRANSPORT AND FRICTION OF MONOSIZED AND TWO-SPECIES SEDIMENT IN UPPER PLANE BED REGIME
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on a comparison of transport and friction characteristics of mono-sized and twospecies sediments at comparable flow conditions in the upper plane bed regime. Two fractions of artificial sediment (glass beads of the same density 2500 kg/m3 and different size 1.5 and 3 mm) were tested in sediment-transport experiments in a tilting flume. First, the sediments were tested separately and then mixed together. Measured flow quantities enable to evaluate bed load transport and bed friction from the tests. Furthermore, velocity profiles are mutually compared and relation among profile shapes, sediment transport, and bed friction is investigated. The velocity-distribution measurements include results from a grain transport layer above the erodible deposit. This enables to evaluate flow conditions in this layer and its role in bed-load transport and bed friction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP105%2F12%2F1082" target="_blank" >GAP105/12/1082: Modelování intenzivního chodu splavenin za povodňových průtoků</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 17th International Conference on Transport And Sedimentation of Solids Particles
ISBN
978-83-927084-8-3
ISSN
0867-7964
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
381-388
Název nakladatele
Wroclaw University of Environmental And Life Sciences
Místo vydání
Wroclaw
Místo konání akce
Delft
Datum konání akce
22. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—