Environmental impact demonstrated by carbon footprint of cold recycling pavement technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00232735" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00232735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18538-89" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/b18538-89</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b18538-89" target="_blank" >10.1201/b18538-89</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Environmental impact demonstrated by carbon footprint of cold recycling pavement technology
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents detailed analyses of the cold recycling process with a focus on describing precisely the contribution to the reduction of CO2, NOx+HC emissions, CO and particle matters. Impact is calculated from real selected job sites. Exact data from machine measurements were ensured by the Wirtgen GmbH (producer of cold milling and recycler machinery) and the methodology was prepared by the CTU in Prague as a base for latter calculation tool combining traditional carbon footprint calculators withsimple LCC approach. This close cooperation allowed completion of the research with an objective result covering cold in-situ recycling technology. It created ideal bases for similar ongoing research on other alternative pavement rehabilitation technologies and their variants, as hot in-place asphalt recycling or in-plant recycling techniques. Final part of this paper concludes the total impact of CO2 and other emissions and proofs, how minimally contribute used machines if compared to
Název v anglickém jazyce
Environmental impact demonstrated by carbon footprint of cold recycling pavement technology
Popis výsledku anglicky
This paper presents detailed analyses of the cold recycling process with a focus on describing precisely the contribution to the reduction of CO2, NOx+HC emissions, CO and particle matters. Impact is calculated from real selected job sites. Exact data from machine measurements were ensured by the Wirtgen GmbH (producer of cold milling and recycler machinery) and the methodology was prepared by the CTU in Prague as a base for latter calculation tool combining traditional carbon footprint calculators withsimple LCC approach. This close cooperation allowed completion of the research with an objective result covering cold in-situ recycling technology. It created ideal bases for similar ongoing research on other alternative pavement rehabilitation technologies and their variants, as hot in-place asphalt recycling or in-plant recycling techniques. Final part of this paper concludes the total impact of CO2 and other emissions and proofs, how minimally contribute used machines if compared to
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Bituminous Mixtures and Pavements VI
ISBN
978-1-138-02866-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
629-636
Název nakladatele
Taylor & Francis/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Thessaloniki
Datum konání akce
10. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—