Metodika návrhu integrovaných mostů - Metodický základ TP Integrované mosty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00236682" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00236682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=int_mosty_metodika" target="_blank" >http://concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=int_mosty_metodika</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika návrhu integrovaných mostů - Metodický základ TP Integrované mosty
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem překládané metodiky je maximální snížení nákladů na celý životní cyklus mostní konstrukce prostřednictvím návrhu integrovaného nebo semi-integrovaného mostu. Na základě tohoto metodického pokynu by všechny mosty, u kterých nejsou opodstatněné důvody návrhu jako neintegrované mosty (dilatované mosty), např. velké dilatační pohyby, nerovnoměrné sedání apod., měly být navrhovány jako mosty integrované či semi-integrované, čímž dojde ke snížení nákladů investičních i nákladů na údržbu konstrukce.
Název v anglickém jazyce
Methodology of integral bridge design
Popis výsledku anglicky
The methodology aims to reduction of bridge life-cycle costs through the integral or semi-integral bridge design. According to the methodology all bridges with appropriate charakteristics (total length, suitable settlement, atc.) should be designed as integral or semi-integral.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03031099" target="_blank" >TA03031099: Optimalizace návrhu staveb dopravní infrastruktury s ohledem na zvýšení jejich trvanlivosti a bezpečnosti provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika návrhu int. mostů
Číslo předpisu
Číslo jednací MDČR - 66/2015-710-VV/1
Technické parametry
Smlouva o využití výsledků se SUDOP Praha, a.s., číslo smlouvy 16 045 209.
Ekonomické parametry
Návrh integrovaného mostu podle metodiky snižuje u běžných mostů stavební náklady cca o 5%, náklady na životní cyklus potom cca o 10 až 15%.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů