Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parametric Discounting Model of Utility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00241973" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00241973 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31150/15:00047250

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115013222" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115013222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01322-2" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(15)01322-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parametric Discounting Model of Utility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author derives a new concept of the model of the subject discounting of utility function or consumption on a theoretical basis. He surveys the formation and evolution of models for calculating the subjective discount factor (?). This paper focuses onthe exponential and hyperbolic discounting utility model, which is among the current mainstream for its simplicity. The author builds on these models, as well as alternative models generated by the critics of the two oldest models of discounting. The aim of this paper is to find a model that extends the generalized hyperbolic model parameters representing the effect of uncertainties of the environment in the intertemporal decision-making. The original generalised hyperbolic model was extended with thesubjective probability of the negative environment with its negative effect on current consumption and the positive effect on future consumption of the agents or vice versa. The paper presents a link between the neoclassical and hedonic a

  • Název v anglickém jazyce

    Parametric Discounting Model of Utility

  • Popis výsledku anglicky

    The author derives a new concept of the model of the subject discounting of utility function or consumption on a theoretical basis. He surveys the formation and evolution of models for calculating the subjective discount factor (?). This paper focuses onthe exponential and hyperbolic discounting utility model, which is among the current mainstream for its simplicity. The author builds on these models, as well as alternative models generated by the critics of the two oldest models of discounting. The aim of this paper is to find a model that extends the generalized hyperbolic model parameters representing the effect of uncertainties of the environment in the intertemporal decision-making. The original generalised hyperbolic model was extended with thesubjective probability of the negative environment with its negative effect on current consumption and the positive effect on future consumption of the agents or vice versa. The paper presents a link between the neoclassical and hedonic a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Economics and Finance

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    730-741

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd

  • Místo vydání

    Oxford

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    14. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku