Parametric Discounting Model of Utility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00241973" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00241973 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31150/15:00047250
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115013222" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567115013222</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01322-2" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(15)01322-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parametric Discounting Model of Utility
Popis výsledku v původním jazyce
The author derives a new concept of the model of the subject discounting of utility function or consumption on a theoretical basis. He surveys the formation and evolution of models for calculating the subjective discount factor (?). This paper focuses onthe exponential and hyperbolic discounting utility model, which is among the current mainstream for its simplicity. The author builds on these models, as well as alternative models generated by the critics of the two oldest models of discounting. The aim of this paper is to find a model that extends the generalized hyperbolic model parameters representing the effect of uncertainties of the environment in the intertemporal decision-making. The original generalised hyperbolic model was extended with thesubjective probability of the negative environment with its negative effect on current consumption and the positive effect on future consumption of the agents or vice versa. The paper presents a link between the neoclassical and hedonic a
Název v anglickém jazyce
Parametric Discounting Model of Utility
Popis výsledku anglicky
The author derives a new concept of the model of the subject discounting of utility function or consumption on a theoretical basis. He surveys the formation and evolution of models for calculating the subjective discount factor (?). This paper focuses onthe exponential and hyperbolic discounting utility model, which is among the current mainstream for its simplicity. The author builds on these models, as well as alternative models generated by the critics of the two oldest models of discounting. The aim of this paper is to find a model that extends the generalized hyperbolic model parameters representing the effect of uncertainties of the environment in the intertemporal decision-making. The original generalised hyperbolic model was extended with thesubjective probability of the negative environment with its negative effect on current consumption and the positive effect on future consumption of the agents or vice versa. The paper presents a link between the neoclassical and hedonic a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Economics and Finance
ISBN
—
ISSN
2212-5671
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
730-741
Název nakladatele
Elsevier Ltd
Místo vydání
Oxford
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
14. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—