Stanovení rázové houževnatosti recyklovaného plastu vyztuženého skelným vláknem za účelem vývoje železničního pražce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300646" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stanovení rázové houževnatosti recyklovaného plastu vyztuženého skelným vláknem za účelem vývoje železničního pražce
Popis výsledku v původním jazyce
Plasty a kompozity s plastovou matricí jsou užívané jak ve stavebním průmyslu, tak i v železničním stavitelství, kde by mohly být využity jako alternativní materiál pro výrobu železničních pražců a mostnic. Vhodný materiál pro jejich výrobu by měl vykazovat odolnost vůči cyklickému zatěžování, odolnost vůči mechanickému namáhání, a měl by umožňovat instalaci v železniční trati. Tento článek se zabývá posouzením zvoleného recyklovaného plastu na základě rázové houževnatosti stanovené metodou Charpy. V rámci výroby recyklovaného plastu byl proveden experiment s vyztužením plastu krátkými skelnými vlákny. Zkušební tělesa byla připravena ve dvou sadách a to bez výztuže a s výztuží. Tyto dvě sady se dále lišily na základě kondicionace. Hlavním výstupem článku je posouzení zvoleného recyklovaném plastu vzhledem k možné výrobě plastových pražců založené na dosažené rázové houževnatosti. Dále pak zhodnocení vlivu vyztužení skelnou výztuží. Výsledky rázové houževnatosti jsou porovnané s výsledky dosaženými u výrobců železničních pražcových podpor z plastu v zahraničí.
Název v anglickém jazyce
Determination of Impact Strength of Recycled Plastic Reinforced with Glass Fibers for the Purpose of the Plastic Railway Sleeper Development
Popis výsledku anglicky
Plastic and composites (with matrix based on plastic) are used in civil engineering as well as in railway civil engineering, where are applied as alternative material for the production of railway sleepers or bridge sleepers. The appropriate material for their production should be resistent to cyclic loading, resistance to mechanical strain and should enable its installation in railway track. This article considers selected recycled plastic for possible application based on impact strength determined by Charpy method. During the production of selected recycled plastic the attempt with reinforcement with short glass fibers was done. then, specimens were prepared in two sets; with and without reinforcement. These two sets were then divided to two groups based on conditioning. The main contribution of the paper is evaluation of selected recycled plastic due to possible production of recycled plastic reflecting its impact strength. The effect of glass reinforcement is also evaluated. The results of impact strength are compared with results achieved by abroad producers of railway bearers made of plastic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Nanomateriály a nanotechnologie ve stavebnictví 2016
ISBN
978-80-01-05977-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
8-15
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
15. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—