Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika poruch obvodových koutových svarů lamelová pásnice spřažených ocelobetonových mostních konstrukcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00306795" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00306795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika poruch obvodových koutových svarů lamelová pásnice spřažených ocelobetonových mostních konstrukcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U kategorie mostů s lamelovými pásnicemi, tj. mostů, u nichž se tlustá (nebo širší) pásnice nahrazuje dvěma na sebe položenými ocelovými plechy (lamelami), se předpokládá, že tyto dvě lamely v součtu působí přesně stejně jako jediná masivní pásnice, kterou mají nahradit. Tak by tomu ale bylo pouze v případě, že by obě lamely byly perfektně celoplošně spojeny, a tedy tvořily jeden kompaktní celek. Ve skutečnosti tomu tak není, neboť obě lamely jsou v jednom popisovaném případě spojeny podélnými koutovými svary, o nichž se předpokládá, že zajistí perfektní interakci. Jistý podíl spojení přebírají koncové příčné koutové svary v místech ukončení horního plechu (přechod na jednolamelovou pásnici). Značný podíl spojení však přebírají příčné tupé svary lamelových pásnic, resp. jejich nejužší části blízko nad kořenem tupého svaru a tzv. těsnící svary mezi oběma plechy v místě úkosu tupého svaru.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems Connected wtth the Occurence of Cracksin the Peripheral Fillet Welds In The Lamella Flanges of Composite Steel-Concrete Bridge Structures

  • Popis výsledku anglicky

    As the plate elements oflamella flanges always exhibit unavoidable initial geometrical imperfections, a gap always occurs between them, into which the loaded lamella is pressed under load. Since the loading is many times repeated, the above phenomenon is also many times repeated, apronounced cumulative damage process being thereby generated. This leads to the initiation offatigue cracks in the longitudinal fillet welds connecting the individual lamellas, which can impeňl the safety and usefal lifetime ofthe bridge structure. 1. ÚVOD

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-04454S" target="_blank" >GA16-04454S: Nejistoty na materiálové úrovni ovlivňující nejistoty na úrovni konstrukce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ 21. MEZINÁRODNÍ SYMPOZIUM MOSTY/BRIDGES 2016

  • ISBN

    978-80-86604-68-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    262-267

  • Název nakladatele

    SEKURKON

  • Místo vydání

    Ostrava - Zábřeh

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku