PRAKTICKÁ APLIKACE ZÍSKANÝCH POZNATKŮ PŘI MODELOVÁNÍ KONSTRUKCE ŽELVY PRO BEZPEČNÉ ZAJIŠTĚNÍ A NÁSLEDNOU RAŽBU V OBLASTI ZÁPADNÍHO PORTÁLU TUNELU POVAŽSKÝ CHLMEC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00309480" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00309480 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PRAKTICKÁ APLIKACE ZÍSKANÝCH POZNATKŮ PŘI MODELOVÁNÍ KONSTRUKCE ŽELVY PRO BEZPEČNÉ ZAJIŠTĚNÍ A NÁSLEDNOU RAŽBU V OBLASTI ZÁPADNÍHO PORTÁLU TUNELU POVAŽSKÝ CHLMEC
Popis výsledku v původním jazyce
Dvoutubusový tunel Považský Chlmec délky cca 2,2 km tvoří významnou část technicky náročného úseku Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) budoucí dálnice D3 na Slovensku. Trasa tvoří západní obchvat města Žilina. Ražba v území s flyšovým vývojem představuje pro projektanta i zhotovitele tunelu řešení mnoha složitých geotechnických úloh. Jednou z nich je i technické řešení stavební jámy západního portálu tunelu, která byla s ohledem na předpokládaný postup výstavby klíčová s ohledem na dodržení harmonogramu výstavby. Soutěž byla vypsána a realizace probíhá v režimu „Navrhni a postav“ (Design and Build) s určením smluvních podmínek podle žluté knihy FIDIC, což projektantovi a zhotoviteli umožňuje, v rámci podmínek definovaných v zadávací dokumentaci, provést optimalizaci technického řešení. Omezený zábor pozemků, napjaté termíny smluvních milníků výstavby a složitost inženýrsko-geologických podmínek v dané lokalitě vedly projektanta a zhotovitele z firmy HOCHTIEF CZ a. s. ke změně koncepce zajištění stability stavební jámy západního portálu a pozdější ražby tunelu oproti původnímu návrhu z předchozího stupně dokumentace. Po zvážení všech možností bylo rozhodnuto o použití metody želva.
Název v anglickém jazyce
PRACTICAL APPLICATION OF ACQUIRED KNOWLEDGE IN MODELING SHELL STRUCTURE OF SECURING AND SUBSEQUENT TUNNELING ON THE WESTERN PORTAL OF POVAŽSKÝ CHLMEC TUNNEL
Popis výsledku anglicky
This paper is aimed to general description of the geotechnical behaviour of the shell structure and support elements used on the western portal of the tunnel Považský Chlmec in Slovakia, near the City of Žilina. The article presents basic division within this type of underground structures and main aspects of the shell structure in combination with pile walls. You can also find here setting up the numerical model including comprehensive results evaluation. At the end of the study conclusions of important points from the entire paper and the comparison of the numerical calculation results with geotechnical monitoring are summarized.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 22. mezinárodního semináře Zpevňování, těsnění a kotvení horninového masivu a stavebních konstrukcí 2017
ISBN
978-80-248-4014-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
30-38
Název nakladatele
Fakulta stavební, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
16. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—