Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace recyklovaného asfaltového betonu v konstrukci pražcového podloží

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00312995" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00312995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace recyklovaného asfaltového betonu v konstrukci pražcového podloží

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek uvádí popis a možnosti aplikace R-materiálu v železničním stavitelství, shrnuje výhody a nevýhody jeho aplikace v konstrukci železniční trati. Referuje o použitých technických předpisech, na základě kterých k aplikaci R-materiálu došlo. R-materiál byl aplikován v konstrukci zkušebního úseku železniční tratě, zřízeném na jednokolejné železniční trati v obci Šťáhlavy v roce 2016. Sanace pomocí R-materiálu byla zvolena na základě problému s udržením geometrických parametrů koleje a nepříznivého vodního režimu v podloží, při kterém bylo zemní těleso ohroženo nepříznivými účinky mrazu. Oba zmíněné problémy vedly k poškozování konstrukce železniční tratě. Ve zvolených měřících profilech jsou metodou jádrových vývrtů průběžně odebírány vzorky R-materiálu a jsou měřeny deformační charakteristiky. Na základě zkušeností a provedených měření ve zkušebním úseku budou vyhodnoceny možnosti budoucího rozšíření odpadního asfaltového betonu v železničním stavitelství. Vlastním přínosem tohoto příspěvku jsou výsledky a popis laboratorních zkoušek provedených na směsi R-materiálu uloženého ve zkušebním úseku. Dále byly provedeny laboratorní zkoušky na zkušebních tělesech odebraných z konstrukční vrstvy metodou jádrových vývrtů, na základě kterých byla vyhodnocena pevnost v prostém tlaku. Závěr článku se skládá z vyhodnocení provedených laboratorních zkoušek, ze souhrnu relevantních poznatků o aplikaci recyklovaného asfaltového betonu v konstrukci pražcového podloží a z informací o možném dalším rozšíření aplikace R-materiálu.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Recycled Asphalt Concrete in Railway Substructure

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to the alternative utilization of the by-product recycled asphalt concrete gained mostly from the structural layers of asphalt concrete, which is prospectively crushed, re-classified and named as R-material. A laboratory model of the railway substructure in the scale of 1:1 was made in the first phase of conducted research. The model was subjected to loading cycles simulating running railway axles. The goal of the first phase was to verify the proper mixture of R-material. In the second phase R-material was implemented in the trackbed of a railway track. This remediation using R-material was done due to the long-term observation of the track geometry parameters. Second reason for application of R-material in the trial section were the inappropriate water table conditions in the trackbed in which the subgrade is threatened by the unfavourable influence of freeze. The trial section is nowadays running and observed in appropriately chosen profiles. There was performed core-drilling sampling on the R-material layer and deformation characteristics were measured. The main contribution of this article are results and description of tests performed on R-material samples. The laboratory compression test for the purpose of the determination the compression strength was also performed. Conclusions are based on the evaluation of conducted test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WASTE FORUM

  • ISSN

    1804-0195

  • e-ISSN

    1804-0195

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    199-208

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031109690