Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POKROČILÉ METODY POSUZOVÁNÍ EXISTUJÍCÍCH OCELOVÝCH MOSTŮ NA ÚČINKY ZATÍŽENÍ VĚTREM, BRZDNÝCH A ROZJEZDOVÝCH SIL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314268" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    POKROČILÉ METODY POSUZOVÁNÍ EXISTUJÍCÍCH OCELOVÝCH MOSTŮ NA ÚČINKY ZATÍŽENÍ VĚTREM, BRZDNÝCH A ROZJEZDOVÝCH SIL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysoké procento železničních mostů na železniční síti České republiky je vyrobeno z konstrukční oceli. Většina těchto mostů je navržena podle historických norem a musí být posouzena, pokud vyhovují potřebám moderní dopravy. Vzhledem k tomu, že současně používané Eurokódy odrážejí tyto potřeby, mají starší mosty většinou velké problémy s modely zatížení a bezpečnostními faktory, které předpokládají designovou životnost 100 let. Některé z problémů, ke kterým dochází při hodnocení zatížení, jsou: únosnost konstrukčních prvků v důsledku brzdných a akceleračních sil a stabilita celého mostu vlivem současného působení větru a provozu, zejména nezaťíženého nákladního vlaku. Ze strany majitele a provozovatele železniční sítě je požadavek na vylepšení těchto metod a dopadů na strukturu, aby se prodloužila zbytková životnost starých železničních mostů, dokud nebude zajištěno potřebné založení k jejich rehabilitaci nebo nahrazení .

  • Název v anglickém jazyce

    ADVANCED ASSESSMENT METHODS OF EXISTING STEEL BRIDGES TO WIND, BRAKING AND ACCELERATION FORCES

  • Popis výsledku anglicky

    High percentage of railway bridges on the railway network of the Czech Republic is made of structural steel. Majority of these bridges are designed according to historical norms and has to be assessed if they satisfy the needs of modern transport. As the currently used Eurocodes reflect these needs, the older bridges have usually big problems with the load models and safety factors which assume the design service life of 100 years. Some of the problems which occur during load capacity assessment are: bearing capacity of structural members due to braking and acceleration forces and stability of the whole bridge due to simultaneous action of wind and traffic, especially unloaded load train. There is a demand from the side of the owner and operator of the railway network to refine these methods and the impact to the structure, in order to extend the residual life of the old railway bridges until the necessary founding is secured to rehabilitate or replace them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 16.2. a 26.9. 2017

  • ISBN

    978-80-01-06167-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    25-26

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku