POKROČILÉ METODY POSUZOVÁNÍ EXISTUJÍCÍCH OCELOVÝCH MOSTŮ NA ÚČINKY ZATÍŽENÍ VĚTREM, BRZDNÝCH A ROZJEZDOVÝCH SIL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314268" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314268 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
POKROČILÉ METODY POSUZOVÁNÍ EXISTUJÍCÍCH OCELOVÝCH MOSTŮ NA ÚČINKY ZATÍŽENÍ VĚTREM, BRZDNÝCH A ROZJEZDOVÝCH SIL
Popis výsledku v původním jazyce
Vysoké procento železničních mostů na železniční síti České republiky je vyrobeno z konstrukční oceli. Většina těchto mostů je navržena podle historických norem a musí být posouzena, pokud vyhovují potřebám moderní dopravy. Vzhledem k tomu, že současně používané Eurokódy odrážejí tyto potřeby, mají starší mosty většinou velké problémy s modely zatížení a bezpečnostními faktory, které předpokládají designovou životnost 100 let. Některé z problémů, ke kterým dochází při hodnocení zatížení, jsou: únosnost konstrukčních prvků v důsledku brzdných a akceleračních sil a stabilita celého mostu vlivem současného působení větru a provozu, zejména nezaťíženého nákladního vlaku. Ze strany majitele a provozovatele železniční sítě je požadavek na vylepšení těchto metod a dopadů na strukturu, aby se prodloužila zbytková životnost starých železničních mostů, dokud nebude zajištěno potřebné založení k jejich rehabilitaci nebo nahrazení .
Název v anglickém jazyce
ADVANCED ASSESSMENT METHODS OF EXISTING STEEL BRIDGES TO WIND, BRAKING AND ACCELERATION FORCES
Popis výsledku anglicky
High percentage of railway bridges on the railway network of the Czech Republic is made of structural steel. Majority of these bridges are designed according to historical norms and has to be assessed if they satisfy the needs of modern transport. As the currently used Eurocodes reflect these needs, the older bridges have usually big problems with the load models and safety factors which assume the design service life of 100 years. Some of the problems which occur during load capacity assessment are: bearing capacity of structural members due to braking and acceleration forces and stability of the whole bridge due to simultaneous action of wind and traffic, especially unloaded load train. There is a demand from the side of the owner and operator of the railway network to refine these methods and the impact to the structure, in order to extend the residual life of the old railway bridges until the necessary founding is secured to rehabilitate or replace them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 16.2. a 26.9. 2017
ISBN
978-80-01-06167-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
25-26
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—