Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advantages of precast concrete in highway infrastructure construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314269" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877705817330473?via%3Dihub" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877705817330473?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.07.188" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2017.07.188</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advantages of precast concrete in highway infrastructure construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prefabrication of any structure component off-site during highway construction (or reconstruction) offers major time and user cost savings in comparison with the traditional cast-in-place methods of construction. Precast prestressed road pavements’ technology offers dramatic increase in durability, while it also substantially decreases construction time and user costs. Precasting bridges’ parts and elements offsite is also very beneficial as bridges are generally among the most expensive objects constructed and also serve as a natural bottleneck for the traffic flows and so speeding up the construction process is beneficial again. It also brings substantial safety advantages, lowers disruption to traffic and increases overall convenience for the road users. But this technologically, economically and environmentally advantageous approach also has its opponents – prevailingly from the contractors’ side due to inability to create every project unique and so with higher possible mark-up. Objective of this paper is to analyze and appraise the advantages and benefits of the innovative prefabrication approach in contrast to traditional cast-in-place construction method and to come up with the set of conclusions and recommendations for the general practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Advantages of precast concrete in highway infrastructure construction

  • Popis výsledku anglicky

    Prefabrication of any structure component off-site during highway construction (or reconstruction) offers major time and user cost savings in comparison with the traditional cast-in-place methods of construction. Precast prestressed road pavements’ technology offers dramatic increase in durability, while it also substantially decreases construction time and user costs. Precasting bridges’ parts and elements offsite is also very beneficial as bridges are generally among the most expensive objects constructed and also serve as a natural bottleneck for the traffic flows and so speeding up the construction process is beneficial again. It also brings substantial safety advantages, lowers disruption to traffic and increases overall convenience for the road users. But this technologically, economically and environmentally advantageous approach also has its opponents – prevailingly from the contractors’ side due to inability to create every project unique and so with higher possible mark-up. Objective of this paper is to analyze and appraise the advantages and benefits of the innovative prefabrication approach in contrast to traditional cast-in-place construction method and to come up with the set of conclusions and recommendations for the general practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Engineering

  • ISBN

  • ISSN

    1877-7058

  • e-ISSN

    1877-7058

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    176-180

  • Název nakladatele

    Elsevier B.V.

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Primosten

  • Datum konání akce

    19. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000418465300023