Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora vědy a výzkumu na vysokých školách v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314640" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora vědy a výzkumu na vysokých školách v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od konce 90. let došlo v České republice ke značným změnám ve vzdělanostní struktuře. Výrazně se zvýšila úroveň vzdělanosti české populace, vzrostl počet osob s vysokoškolským titulem, enormně narostl počet žen s vysokoškolským vzděláním, od roku 2012 přesáhl počet vysokoškolsky vzdělaných žen počet vysokoškolsky vzdělaných mužů a od tohoto roku se tento rozdíl mezi ženami a muži stále zvětšuje. K vyšší úrovni vzdělanosti přispěla i větší podpora celoživotního vzdělávání u lidí středního a vyššího věku. I když se podařilo prosadit více peněz do školství a zvýšit výdaje na vývoj a výzkum na veřejných i státních vysokých školách, otázkou zůstává, zda dokážou české univerzity jako centra vzdělanosti obstát v mezinárodní konkurenci, kde kvalitou dominují země jako Dánsko, Finsko či Švédsko. Jak si vede Česká republika v mezinárodním srovnání, o tom pojednává následující příspěvek.

  • Název v anglickém jazyce

    Support of science and research at Universities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Since the late 90s, there have been considerable changes in the education structure in the Czech Republic. The level of education of the Czech population and number of people with a university degree significantly increased, the number of university-educated women enormously increased. From 2012 the number of university-educated women exceeded the number of university-educated men and since this year the difference between men and women is still increasing. The greater support of lifelong learning in middle-aged and elderly people has contributed to higher levels of education too. Even if the government managed to push more money into education and increase spending on research and development in public and state universities, the question remains whether Czech universities as centers of learning can to compete internationally, where quality is dominated by countries such as Denmark, Finland and Sweden. How does Czech Republic in an international comparison, this is discussed next post.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Univerzitná príprava absolventov pre potreby globálneho trhu

  • ISBN

    978-80-553-2800-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    306

  • Strana od-do

    1-306

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Košiciach, Katedra spoločenských vied

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku