Podpora vědy a výzkumu na vysokých školách v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314640" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora vědy a výzkumu na vysokých školách v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Od konce 90. let došlo v České republice ke značným změnám ve vzdělanostní struktuře. Výrazně se zvýšila úroveň vzdělanosti české populace, vzrostl počet osob s vysokoškolským titulem, enormně narostl počet žen s vysokoškolským vzděláním, od roku 2012 přesáhl počet vysokoškolsky vzdělaných žen počet vysokoškolsky vzdělaných mužů a od tohoto roku se tento rozdíl mezi ženami a muži stále zvětšuje. K vyšší úrovni vzdělanosti přispěla i větší podpora celoživotního vzdělávání u lidí středního a vyššího věku. I když se podařilo prosadit více peněz do školství a zvýšit výdaje na vývoj a výzkum na veřejných i státních vysokých školách, otázkou zůstává, zda dokážou české univerzity jako centra vzdělanosti obstát v mezinárodní konkurenci, kde kvalitou dominují země jako Dánsko, Finsko či Švédsko. Jak si vede Česká republika v mezinárodním srovnání, o tom pojednává následující příspěvek.
Název v anglickém jazyce
Support of science and research at Universities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Since the late 90s, there have been considerable changes in the education structure in the Czech Republic. The level of education of the Czech population and number of people with a university degree significantly increased, the number of university-educated women enormously increased. From 2012 the number of university-educated women exceeded the number of university-educated men and since this year the difference between men and women is still increasing. The greater support of lifelong learning in middle-aged and elderly people has contributed to higher levels of education too. Even if the government managed to push more money into education and increase spending on research and development in public and state universities, the question remains whether Czech universities as centers of learning can to compete internationally, where quality is dominated by countries such as Denmark, Finland and Sweden. How does Czech Republic in an international comparison, this is discussed next post.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Univerzitná príprava absolventov pre potreby globálneho trhu
ISBN
978-80-553-2800-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
306
Strana od-do
1-306
Název nakladatele
Technická univerzita v Košiciach, Katedra spoločenských vied
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
29. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—