Alternativní modifikovaná pojiva ve směsích litého asfaltu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00316744" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00316744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Alternativní modifikovaná pojiva ve směsích litého asfaltu
Popis výsledku v původním jazyce
S narůstajícími požadavky na kvalitu a životnost asfaltových vrstev je vhodné hledat nové postupy a technologie, kdy jednou z cest již řadu let je i modifikace běžných silničních asfaltových pojiv. Příspěvek je zaměřen na uplatnění nových aktivovaných nebo modifikací upravených asfaltových pojiv ve směsích litého asfaltu (MA) a jejich potenciální přínos na vybrané parametry posuzované směsi. Pro modifikaci referenčního silničního asfaltu 20/30 bylo použito mikromleté odpadní pryže, nové generace syntetických vosků, případně kombinace obou skupin přísad. Potenciální přínos lze spatřovat ve zlepšení deformačních charakteristik a v možnosti snížení pracovních teplot, případně ve zlepšení zpracovatelnosti směsi. Laboratorní posouzení je v příspěvku popsáno pomocí zkoušek čísla tvrdosti, pevnosti v tlaku, pevnosti v tahu za ohybu, tuhosti a dotvarování. Charakteristiky směsí litého asfaltu jsou doplněny o parametry použitých asfaltových pojiv (komplexní modul ve smyku, viskozita apod.).
Název v anglickém jazyce
Alternative modified binders for mastic asphalt layers
Popis výsledku anglicky
The increased requirements on quality and life-span of asphalt layers are a reasonable motivation for seeking on new approaches and technologies, where for many years one of the options is also modification of regular paving grade bituminous binders. This paper is focused on the possible use of new activated or by modification improved bituminous binders used in mastic asphalt (MA) including their potential benefit on selected parameters of assessed mixtures. For the modification of a reference paving grade bitumen 20/30 micromilled recycled rubber was used, as well as new generation of synthetic waxes or even combination of both these types of additives. Potential benefit can be seen in the improved deformation characteristics and in the possibility reduce the manufacturing temperature including possible improvements in mix workability. Experimental assessment is in the paper described by the indentation test, compression strength test, 3-point bending beam strength test, stiffness and creep. The characteristics of mastic asphalt mixtures are complemented by parameters of used bituminous binders (complex modulus, viscosity etc.).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030714" target="_blank" >TA04030714: Progresivní mostní závěr s nízkou hlučností a inteligentními prvky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Asfaltové vozovky 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Sdružení pro výstavbu silnic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
28. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—