Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lamelový mostní závěr

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00316907" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00316907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lamelový mostní závěr

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mostní závěr používá lamelu svařovaného ocelového průřezu, který snižuje cenu a zároveň poskytuje možnost aplikovat speciální tvar pro snížení hlučnosti přímo na horní pásnici. Počet lamel v konstrukci závěru je možné přizpůsobit podle šířky dilatační spáry. Další progresivní řešení představují tlumící profily, které mají v konstrukci závěru 2 funkce. První funkcí je tlumení vodorovných vibrací stojiny lamely při přejezdu vozidla, což poskytuje další snížení hlučnosti mostního závěru. Druhou funkcí je cca dvojnásobné zvýšení součinitele útlumu mostního závěru. V důsledku toho dochází ke zlepšení dynamického chování MZ, nejpříznivějším výsledkem je snížení deformací a zrychlení deformací lamel při průjezdu těžkých nákladních vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    A lamella bridge closure

  • Popis výsledku anglicky

    The expansion joint uses a welded steel cross section that reduces the cost and also provides the ability to apply a special shape to reduce noise emission on the upper flange. The number of lamellas can be adjusted according to the capacity of the expansion joint. Other progressive solutions represent damping profiles, which have 2-functions. The first is to damp the horizontal vibrations of the lamellae, which reduces the noise. The second function is the increasing of the damping coefficient. As a result, the dynamic behavior of the MZ is improved, the most favorable result is the reduction of deformations and the acceleration of the lamellae when passing heavy vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04030714" target="_blank" >TA04030714: Progresivní mostní závěr s nízkou hlučností a inteligentními prvky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    30839

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí, Praha 6, CZ

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence