Lamelový mostní závěr
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00316907" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00316907 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lamelový mostní závěr
Popis výsledku v původním jazyce
Mostní závěr používá lamelu svařovaného ocelového průřezu, který snižuje cenu a zároveň poskytuje možnost aplikovat speciální tvar pro snížení hlučnosti přímo na horní pásnici. Počet lamel v konstrukci závěru je možné přizpůsobit podle šířky dilatační spáry. Další progresivní řešení představují tlumící profily, které mají v konstrukci závěru 2 funkce. První funkcí je tlumení vodorovných vibrací stojiny lamely při přejezdu vozidla, což poskytuje další snížení hlučnosti mostního závěru. Druhou funkcí je cca dvojnásobné zvýšení součinitele útlumu mostního závěru. V důsledku toho dochází ke zlepšení dynamického chování MZ, nejpříznivějším výsledkem je snížení deformací a zrychlení deformací lamel při průjezdu těžkých nákladních vozidel.
Název v anglickém jazyce
A lamella bridge closure
Popis výsledku anglicky
The expansion joint uses a welded steel cross section that reduces the cost and also provides the ability to apply a special shape to reduce noise emission on the upper flange. The number of lamellas can be adjusted according to the capacity of the expansion joint. Other progressive solutions represent damping profiles, which have 2-functions. The first is to damp the horizontal vibrations of the lamellae, which reduces the noise. The second function is the increasing of the damping coefficient. As a result, the dynamic behavior of the MZ is improved, the most favorable result is the reduction of deformations and the acceleration of the lamellae when passing heavy vehicles.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030714" target="_blank" >TA04030714: Progresivní mostní závěr s nízkou hlučností a inteligentními prvky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
30839
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí, Praha 6, CZ
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence