Assessment of load-bearing capacity of bridges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00320100" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00320100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.259.113" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.259.113</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.259.113" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/SSP.259.113</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of load-bearing capacity of bridges
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to the determination of load-bearing capacity of reinforced/prestressed concrete bridges subjected to the combination of all components of internal forces according to Eurocode standards for assessment of existing structures. Undoubtedly bridge load rating is laborious hand-iterative process, especially when it comes to reinforced and/or prestressed concrete bridges. The engineer can spend days and weeks trials and errors in the estimation of bridge load-carrying capacity. The problem lies in the determination of load-bearing capacity of cross-section subjected to the combination of normal and shear forces, bending and torsional moments. Due to the different effect of dead and live loads and the non-linear behavior of concrete, the problem becomes non-linear and its solution requires the use of suitable iterative method. Optimized iterative solution was implemented into IDEA StatiCa software and the results are presented in this paper.
Název v anglickém jazyce
Assessment of load-bearing capacity of bridges
Popis výsledku anglicky
The paper aims to the determination of load-bearing capacity of reinforced/prestressed concrete bridges subjected to the combination of all components of internal forces according to Eurocode standards for assessment of existing structures. Undoubtedly bridge load rating is laborious hand-iterative process, especially when it comes to reinforced and/or prestressed concrete bridges. The engineer can spend days and weeks trials and errors in the estimation of bridge load-carrying capacity. The problem lies in the determination of load-bearing capacity of cross-section subjected to the combination of normal and shear forces, bending and torsional moments. Due to the different effect of dead and live loads and the non-linear behavior of concrete, the problem becomes non-linear and its solution requires the use of suitable iterative method. Optimized iterative solution was implemented into IDEA StatiCa software and the results are presented in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
23rd Concrete Days 2016
ISBN
978-3-0357-1105-9
ISSN
1012-0394
e-ISSN
1662-9779
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
113-118
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Curich
Místo konání akce
Litomyšl
Datum konání akce
30. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—