Porovnání vlivu stárnutí asfaltového pojiva na nízkoteplotní charakteristiky vybraných asfaltových směsí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00320719" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00320719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání vlivu stárnutí asfaltového pojiva na nízkoteplotní charakteristiky vybraných asfaltových směsí
Popis výsledku v původním jazyce
Schopnost relaxace a dostatečné pevnosti v tahu za ohybu u asfaltové směsi, a tím i její odolnost vůči klimatickým změnám a dopravnímu zatížení, se u viskoelastických materiálů výrazně snižuje vlivem stárnutí - v tomto případě asfaltového pojiva. Asfaltové pojivo zejména účinkem klimatických vlivů a UV záření stárne, čímž se stává křehčím a náchylnějším k poškození. Výsledky výzkumu prezentovaného v tomto příspěvku se zabývají nízkoteplotními vlastnostmi referenčních a zestárlých asfaltových směsí v porovnání s charakteristikami (nikoli nízkoteplotními) vstupních asfaltových pojiv. V provedené experimentální studii byly použity jak směsi s klasickými silničními pojivy, běžně používanými modifikovanými pojivy, tak i s pojivy modifikovanými dodatečně v laboratoři.
Název v anglickém jazyce
Comparison of bitumen ageing impact on low-temperature characteristics of selected asphalt mixtures
Popis výsledku anglicky
The ability of asphalt mix relaxation and thus its resilience mainly to climate change and traffic load is in case of viscoelastic materials significantly reduced by the impact of ageing – in this case ageing of bituminous binder. Bitumen, which is exposed mainly to climate effects and UV radiation ages and becomes more brittle and susceptible to damage. The results of the research presented in this paper are aimed to analyse and describe potential correlation between characteristics of referential (virgin) and aged asphalt mix specimens in the low temperature range and characteristics (not low-temperature) of corresponding bituminous binders. In this research study conventional paving grade binders were used, as well as commonly used polymer modified binders and binders additionally modified in the laboratory.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Asfaltové vozovky 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Sdružení pro výstavbu silnic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
28. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—