Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00318175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00318175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah
Popis výsledku v původním jazyce
Řešený projekt se zabývá vývojem prefabrikovaných betonových dílců, které lze uplatnit pro výstavbu montovaných vozovek a letištních drah. V současné době tyto systémy v Evropě nenalézají příliš velké uplatnění. Pojezdové plochy velkých letišť bývají většinou tvořeny monolitickými vrstvami asfaltu, asfaltobetonu nebo samotného betonu. Mezi důvody vedoucími k upřednostnění monolitických vrstev před prefabrikovanými kryty patří jednodušší pracnost a výrobní technologie, větší pohodlnost jízdy a cena. Práce provedené v roce 2017 lze rozdělit do dvou částí. Úvodní část shrnuje veškeré poznatky o možnostech použití prefabrikovaných dílců, materiálových požadavcích, technických parametrech systémů, jejich vlastnostech, výrobě a možných problémech, které mohou nastat při jejich uplatnění v běžném provozu. Nedílnou součástí je výpis některých systémů používaných v zahraničí. Druhá část se zaměřuje na numerickou analýzu prefabrikovaných betonových dílců, u kterých se předpokládá možné využití pro konstrukci krytu montovaných letištních drah. Cílem numerické analýzy a studie jednotlivých prvků je vyhledat optimální tvarové řešené prefabrikovaného prvku určeného pro výstavbu montovaných letištních drah. Numerická simulace se provedla na nelineárním modelu, kterým lze popsat skutečné chování prefabrikovaných dílců. Na základě získaných výsledků z numerické simulace bylo navrženo optimální vyztužení.
Název v anglickém jazyce
Development of precast concrete elements for airfield pavement
Popis výsledku anglicky
The project is focused on the development of precast concrete elements which could be used for precast concrete pavement systems. Today, the utilization of such systems is very limited in Europe. Airfield pavements are usually composed of cast-in-situ concrete and asphalt. The manufacturing technology, pavement quality and production costs belong to the main reasons why the cast in situ pavements are used more frequently. The work carried out in 2017 contains two parts. The opening part deals with the state of the art review which covers recent findings about the use of precast elements, their material requirements, technical parameters, properties, manufacturing technology and issues which could occur during the service life of precast element systems. The review also contains the summary of systems used abroad. The second part aims at the numerical simulation of investigated precast concrete elements that are assumed to be used for a new precast concrete system. The main objective of the numerical analysis is to optimize the shape of the precast elements and their reinforcement.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů