Determining the Zero Shear Viscosity of Binder-Filler Mastics using the Cross and Carreau Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00320725" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00320725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jstage.jst.go.jp/article/eastsats/5/1/5_165/_article/-char/en" target="_blank" >https://www.jstage.jst.go.jp/article/eastsats/5/1/5_165/_article/-char/en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11175/eastsats.5.165" target="_blank" >10.11175/eastsats.5.165</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determining the Zero Shear Viscosity of Binder-Filler Mastics using the Cross and Carreau Models
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the methods for measuring zero shear viscosity (ZSV) of binder-filler mastics. A viscometry test carried out on a dynamic shear rheometer was used to obtain the measurements. The Cross and Carreau models were then used to calculate the ZSV. The viscometry test used in this study is a less time-consuming and easier measurement technique for estimating ZSVs. The Carreau model was found to produce a slightly lower ZSV compared to that obtained by the Cross model. Additionally, incorporating hydrated lime (HL) as a filler resulted in a higher ZSV compared to when using ordinary Portland cement (OPC), which is an indication of a stiffer binder-filler mastic. Higher filler contents result in higher viscosity. However, regardless of the filler content, subjecting the binder-filler mastics to ageing condition resulted in a more pronounced effect only in the case of the OPC binder-filler mastic when tested at 40°C.
Název v anglickém jazyce
Determining the Zero Shear Viscosity of Binder-Filler Mastics using the Cross and Carreau Models
Popis výsledku anglicky
This paper presents the methods for measuring zero shear viscosity (ZSV) of binder-filler mastics. A viscometry test carried out on a dynamic shear rheometer was used to obtain the measurements. The Cross and Carreau models were then used to calculate the ZSV. The viscometry test used in this study is a less time-consuming and easier measurement technique for estimating ZSVs. The Carreau model was found to produce a slightly lower ZSV compared to that obtained by the Cross model. Additionally, incorporating hydrated lime (HL) as a filler resulted in a higher ZSV compared to when using ordinary Portland cement (OPC), which is an indication of a stiffer binder-filler mastic. Higher filler contents result in higher viscosity. However, regardless of the filler content, subjecting the binder-filler mastics to ageing condition resulted in a more pronounced effect only in the case of the OPC binder-filler mastic when tested at 40°C.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Asian Transport Studies
ISSN
2185-5560
e-ISSN
2185-5560
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
JP - Japonsko
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
165-176
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—