Porovnání charakteristik asfaltové směsi se 40 % R-materiálu a různými asfaltovými pojivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322051" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání charakteristik asfaltové směsi se 40 % R-materiálu a různými asfaltovými pojivy
Popis výsledku v původním jazyce
Znovuvyužití asfaltového R-materiálu do nových asfaltových vrstev je známé řešení, které postupně rozvíjí posledních 40 let. I přesto je využití R-materiálu v řadě států stále limitováno. Důvody pro to mohou být např. limity v návrhových normách, nutné investice do zařízení obaloven, nedůvěra ve shodnou kvalitu asfaltových směsí s R-materiálem v porovnání ke směsem bez R-materiálu apod. Správný návrh a řešení se stává důležitějším při použití zvýšeného množství R-materiálu nebo při nutnosti použití polymerem modifikovaného pojiva. Z těchto důvodů byla provedena studie (jako první krok ke zkušebnímu úsek, který bude realizován v roce 2018), kde jsou použitá různá technologická řešení asfaltových směsí a porovnána rejuvenace, použití měkkého pojiva a použití tzv. RC polymerem modifikovaného pojiva. Byly stanoveny a zhodnoceny jak běžné empirické, tak i pokročilé charakteristiky (tuhost, odolnost vůči mrazové trhlině, pevnost v tahu za ohybu, stárnutí apod.). Vybrané výsledky jsou prezentovány v příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Comparison of performance characteristics for asphalt concrete mixtures with 40 % reclaimed asphalt and different binder solutions
Popis výsledku anglicky
Asphalt pavement recycling by using reclaimed asphalt material back in a new asphalt mixture is a commonly known solutions which has been gradually developed during the last 40 years. Nevertheless, the recycling rates are in many countries still rather limited. The reasons are restrictions in technical standards, necessary investments in the asphalt mixing plants or disbelief in the equal quality of asphalt mixtures containing reclaimed asphalt if compared to regular asphalt mixtures. Asphalt recycling becomes even more challenging if increased rates of reclaimed material shall be used or if such material should be added to asphalt mixtures containing polymer modified binders. For this reason an experimental study has been done (as the first step prior to a larger trial section following in 2018), where different technical solutions on asphalt concrete are going to be compared - rejuvenation, soft paving grade bitumen and one type of so called PMB RC (polymer modified bitumen for mixtures with reclaimed asphalt). Regular empirical tests as well as more advanced performance characteristics have been determined and evaluated (stiffness, thermal induced cracking, flexural strength, asphalt ageing impact). Selected results are presented in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pozemní komunikace 2018
ISBN
978-80-01-06427-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—