Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Incremental rutting prediction with asphalt mixture shear properties

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322404" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-95792-0_2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-95792-0_2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-95792-0_2" target="_blank" >10.1007/978-3-319-95792-0_2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Incremental rutting prediction with asphalt mixture shear properties

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is a purpose of the article to present the correlation between two devices developed to measure shear properties of asphalt mixtures. The shear properties are measured by well-known Superpave Shear Tester and developed Uniaxial Shear Tester. The material characteristics are determined from two test methodologies. Shear small amplitude oscillation test, known also as a frequency sweep shear test and repeated shear tests are utilized. The properties, characterizing the complex moduli, are determined with the use of sigmoidal function used in Mechanistic Empirical Pavement Design Guide (Hallin 2004). The Gamma function (Deacon et al. 2002) is used to determine the properties from the repetitive shear tests. The CalME program is utilized to perform the incremental recursive simulations under three selected climate conditions, two levels of traffic loading and two pavement structures. On the basis of simulated data comparison was found the optimal correlation coefficient for UST device. Calculated p-value of Welch-modified two sample t-test for the distributions of predicted rutting from UST and SST test result suggests that surface rutting predicted by using UST and SST test results are statistically equal with high p-values. Thus, the data from the proposed UST test equipment can be used for mechanistic-empirical (ME) pavement design and will provide rutting predictions that are statistically equal to the predictions for SST. The predicted rut depth was also found to be well correlated with accumulated equilibrium compliance.

  • Název v anglickém jazyce

    Incremental rutting prediction with asphalt mixture shear properties

  • Popis výsledku anglicky

    It is a purpose of the article to present the correlation between two devices developed to measure shear properties of asphalt mixtures. The shear properties are measured by well-known Superpave Shear Tester and developed Uniaxial Shear Tester. The material characteristics are determined from two test methodologies. Shear small amplitude oscillation test, known also as a frequency sweep shear test and repeated shear tests are utilized. The properties, characterizing the complex moduli, are determined with the use of sigmoidal function used in Mechanistic Empirical Pavement Design Guide (Hallin 2004). The Gamma function (Deacon et al. 2002) is used to determine the properties from the repetitive shear tests. The CalME program is utilized to perform the incremental recursive simulations under three selected climate conditions, two levels of traffic loading and two pavement structures. On the basis of simulated data comparison was found the optimal correlation coefficient for UST device. Calculated p-value of Welch-modified two sample t-test for the distributions of predicted rutting from UST and SST test result suggests that surface rutting predicted by using UST and SST test results are statistically equal with high p-values. Thus, the data from the proposed UST test equipment can be used for mechanistic-empirical (ME) pavement design and will provide rutting predictions that are statistically equal to the predictions for SST. The predicted rut depth was also found to be well correlated with accumulated equilibrium compliance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV10526" target="_blank" >FV10526: Disipující asfaltové směsi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Solving Pavement and Construction Materials Problems with Innovative and Cutting-edge Technologies

  • ISBN

    978-3-319-95791-3

  • ISSN

    2366-3405

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    13-24

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Hangzhou

  • Datum konání akce

    23. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku