Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of the damage on the behavior of the road bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00325922" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00325922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of the damage on the behavior of the road bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Several studies of dynamic behavior of road bridges were done lately in the Czech Republic. This paper describes result of one experimental and theoretical study of dynamic behavior of a road bridge. The study was carried out on the composite slab-on-girder bridge, which was damaged by a heavy vehicle. An experimental modal analysis was carried out twice on this bridge – for the damaged state and for the state after its reconstruction, respectively. In addition, the comparison of the modal analysis results for the damaged state and the state after the reconstruction of the composite bridge was done. The FEM model identification was done for both states of this bridge. The experimentally obtained results were compared with theoretically determined modal parameters for both states.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of the damage on the behavior of the road bridge

  • Popis výsledku anglicky

    Several studies of dynamic behavior of road bridges were done lately in the Czech Republic. This paper describes result of one experimental and theoretical study of dynamic behavior of a road bridge. The study was carried out on the composite slab-on-girder bridge, which was damaged by a heavy vehicle. An experimental modal analysis was carried out twice on this bridge – for the damaged state and for the state after its reconstruction, respectively. In addition, the comparison of the modal analysis results for the damaged state and the state after the reconstruction of the composite bridge was done. The FEM model identification was done for both states of this bridge. The experimentally obtained results were compared with theoretically determined modal parameters for both states.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů