Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asfaltové směsi s vysokým podílem R-materiálu a zkušební úsek na silnici I. třídy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00326490" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00326490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asfaltové směsi s vysokým podílem R-materiálu a zkušební úsek na silnici I. třídy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využívání asfaltového R-materiálu se ve vyspělých zemích stává nejen trendem, ale v zásadě i nezbytností, která má řešit několik palčivých otázek: snižování spotřeby neobnovitelných zdrojů, omezování nutnosti skládkování odpady a rozvíjení ekonomicky efektivní řešení konstrukcí asfaltových vozovek. Samozřejmě tato řešení vyžadují celou řadu technických úprav či dodatečných kroků, které se týkají zpravidla obaloven, ale jistou specifičnost má i vlastní návrh asfaltových směsí, včetně dnes propagovaného využívání různých typů rejuvenátorů nebo naopak využívání tzv. PMB RC pojiv, což představuje modifikovaný asfalt s upraveným množstvím polymeru, který se využívá v případech, kde chceme R-materiál aplikovat do asfaltové směsi, u které očekáváme použití PMB. Aplikovaný výzkum je v této oblasti na ČVUT v Praze realizován již několik let. V roce 2017 byl vymezen zkušební úsek na silnici I. třídy, kde bylo cílem ověřit možnost použití asfaltového betonu v ložní vrstvě se 40-50 % R-materiálu a v obrusné vrstvě s 30 % R-materiálu. Pro tento účel byla provedena celá řada laboratorních návrhů a optimalizací, které se neomezily jen na tradiční empirické zkoušky, ale zahrnuly též vybrané funkční charakteristiky, včetně ověření některých z nich po stárnutí asfaltové směsi. Poznatky těchto návrhů a ověření jsou prezentovány v tomto článku.

  • Název v anglickém jazyce

    Asphalt mixtures with high reclaimed asphalt content and trial section on a Class I road

  • Popis výsledku anglicky

    Application of increased amount of reclaimed asphalt pavement material (RA) in asphalt mixtures is an actual trend, whose importance has been featured worldwide during last 15 years. Along with this approach it is necessary to find solutions in which reactivated bitumen in reclaimed asphalt will not have long-term negative impact on properties and specially durability of the mixture. During manufacturing and paving the properties of asphalt mixtures are primarily affected by the rate of degradation of bituminous binder in RAP and the use of suitable additives or technical solutions for the mix design. The recent years brought various solutions using either softening or rejuvenating agents. Approach with soft bitumen is known even much longer. Some countries, especially if dealing with asphalt mixtures which shall be improved by the proper-ties of polymers are developing and using suitable polymer modified binders called “PMB RC”. Comparing representatives of these particular approaches if further combined e.g. with 30-50 % RA are valuable to better understand possible benefits or limits each of them can have. From the perspective of lifespan of a road construction, it is additionally important to evaluate the long-term influence of either rejuvenating/softening additives or soft binders on the performance. This can be experimentally done by simulating long-term ageing and determining performance characteristics of particular asphalt mixtures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rozvoj cestnej infraštruktúry pri príležitosti XXIII. seminár Ivana Poliačka s medzinárodnou účasťou

  • ISBN

    978-80-89565-38-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    145-155

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Jasná, Nízké Tatry

  • Datum konání akce

    21. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku