Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WAY TO TEACH BIM THROUGH VIRTUAL REALITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327107" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.conference-cm.com/" target="_blank" >http://www.conference-cm.com/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WAY TO TEACH BIM THROUGH VIRTUAL REALITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual reality is a global phenomenon of the recent years. This technology became more available, due to the introduction of home virtual reality systems. Today we can find a lot of implementations of this technology into new fields of research and education should not be behind. It offers new ways of interaction between students and building information models. This paper is presenting solution how to facilitate such an interaction. It explains all the steps and reasoning behind designing virtual reality laboratory. In the second part paper also suggest possible student assignment, in order to simulate possible real application.

  • Název v anglickém jazyce

    WAY TO TEACH BIM THROUGH VIRTUAL REALITY

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual reality is a global phenomenon of the recent years. This technology became more available, due to the introduction of home virtual reality systems. Today we can find a lot of implementations of this technology into new fields of research and education should not be behind. It offers new ways of interaction between students and building information models. This paper is presenting solution how to facilitate such an interaction. It explains all the steps and reasoning behind designing virtual reality laboratory. In the second part paper also suggest possible student assignment, in order to simulate possible real application.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Construction Maeconomics Conference (2018), Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-01-06522-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku