Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověření asfaltového souvrství tenké obrusné vrstvy z asfaltového betonu typu BBTM 8 NH a ložní vrstvy z mastixového koberce typu SMA 22 L

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327558" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověření asfaltového souvrství tenké obrusné vrstvy z asfaltového betonu typu BBTM 8 NH a ložní vrstvy z mastixového koberce typu SMA 22 L

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Provedení praktického ověření nové technologie nízkoúdržbového asfaltového souvrství pro kryty vozovek s posouzením pomocí kontrolních zkoušek (včetně zkoušek funkčních) asfaltových směsí realizované opravy (výměny ložní a obrusné vrstvy) pozemní komunikace II/236 Kačice - Smečno, která je ve správě Středočeského kraje. Uplatněna byla nová směs typu SMA 22L pro ložní vrstvy a to s využitím 0 % a 30 % R-materiálu. Obrusnou vrstvu tvořila tenká asfaltová vrstva se sníženou hlučností, pro kterou se uplatnila asfaltová směsi BBTM 8 NH respektující požadavky TP 259.

  • Název v anglickém jazyce

    Verification od asphalt thin wearing course from asphalt concrete of BBTM 8 NH type and binder course with stone mastic asphalt of SMA 22 L type

  • Popis výsledku anglicky

    Realization of practical verification of a new technology of low-maintenance demand asphalt surfacing layers for an asphalt pavement with laboratory analysis by control testing (including functional tests and parameters) of used mixtures for a rehabilitation operation (replacement of binder and wearing course) on a rural road II/236 Kačice - Smečno, which is administrated by Central Bohemian region. Object of use was a new type of SMA 22L asphalt mixture for wearing course including application of 0 % and 30 % reclaimed asphalt. The wearing course was realized as a thin asphalt layer with reduced noise levels, for which BBTM 8 NH mixture was used respecting specifications according to TP 259.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/UH0113" target="_blank" >UH0113: Koncept Praha</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    KP-DP01-001/2018

  • Číselná identifikace

    KP-DP01-001/2018

  • Technické parametry

    Cílem realizace bylo ověřit realizaci a funkčnost nízkoúdržbového asfaltového krytu, kde byla realizována kombinace asfaltové směsi nového typu SMA 22 L v ložní vrstvě s obrusnými vrstvami SMA 8 NH a BBTM 8 NH. V jednotlivých podúsecích bylo variantně použito 0 % až 30 % R-materiálu v ložní vrstvě a 0 % až 30 % R-materiálu v obrusné vrstvě. Oba typy směsi využívají PMB pojivo a jejich účelem je deklarovat parametry s vyšší trvanlivostí a životností.

  • Ekonomické parametry

    Z hlediska ekonomických parametrů je třeba brát v potaz více aspektů. Asfaltová směs SMA 22L bude vždy mírně dražší než z hlediska použití identická směs ACL 22S. Rozdíl může činit 50-100 CZK/t. Obdobně bude vždy levnější použití asfaltové směsi ACO 11+ či ACO 11S v obrusné vrstva (z hlediska jednotkové ceny CZK/t), nicméně v tomto případě je třeba brát v potaz, že asfaltový beton ACO 11+ či S se realizuje vždy v tloušťkách 40-50 mm, zatímco asfaltové směsi typu BBTM 8 NH nebo SMA 8 NH se realizují v tloušťkách kolem 30 mm. U směsi SMA 22L je podobné hledisko životního cyklu konstrukční vrstvy. Při porovnání SMA 22L a tradiční ACL 22S je cena materiálu na jednu pokládku sice cca 5 % v neprospěch první varianty, z hlediska celkového životního cyklu lze ale docílit snížení celoživotních nákladů souvisejících s počáteční pokládkou a následnými výměnami na úrovni 20-30 %.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem