Cycling transport safety quantification
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327838" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327838 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/18:00327838
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/351/1/012015/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/351/1/012015/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/351/1/012015" target="_blank" >10.1088/1757-899X/351/1/012015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cycling transport safety quantification
Popis výsledku v původním jazyce
Dynamic interest in cycling transport brings the necessity to design safety cycling infrastructure. In las few years, couple of norms with safety elements have been designed and suggested for the cycling infrastructure. But these were not fully examined. The main parameter of suitable and fully functional transport infrastructure is the evaluation of its safety. Common evaluation of transport infrastructure safety is based on accident statistics. These statistics are suitable for motor vehicle transport but unsuitable for the cycling transport. Cycling infrastructure evaluation of safety is suitable for the traffic conflicts monitoring. The results of this method are fast, based on real traffic situations and can be applied on any traffic situations.
Název v anglickém jazyce
Cycling transport safety quantification
Popis výsledku anglicky
Dynamic interest in cycling transport brings the necessity to design safety cycling infrastructure. In las few years, couple of norms with safety elements have been designed and suggested for the cycling infrastructure. But these were not fully examined. The main parameter of suitable and fully functional transport infrastructure is the evaluation of its safety. Common evaluation of transport infrastructure safety is based on accident statistics. These statistics are suitable for motor vehicle transport but unsuitable for the cycling transport. Cycling infrastructure evaluation of safety is suitable for the traffic conflicts monitoring. The results of this method are fast, based on real traffic situations and can be applied on any traffic situations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2017 2nd International Conference on Reliability Engineering (ICRE 2017)
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
1757-8981
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
IOP Publishing Ltd
Místo vydání
Bristol
Místo konání akce
Miláno
Datum konání akce
20. 12. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000435600500015