Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Warm Mix and Reclaimed Asphalt Pavement: A Greener Road Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00330739" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00330739 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://waset.org/Publication/warm-mix-and-reclaimed-asphalt-pavement-a-greener-road-approach/10009799" target="_blank" >https://waset.org/Publication/warm-mix-and-reclaimed-asphalt-pavement-a-greener-road-approach/10009799</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.2021873" target="_blank" >10.5281/zenodo.2021873</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Warm Mix and Reclaimed Asphalt Pavement: A Greener Road Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Utilization of a high percentage of reclaimed asphalt pavement (RAP) requires higher production temperatures and consumes more energy. High production temperature expedites the aging of bitumen in RAP, which could affect the mixture performance. Warm mix asphalt (WMA) additive enables reduced production temperatures as a result of viscosity reduction. This paper evaluates the integration of a high percentage of RAP with a WMA additive known as RH-WMA. The optimum dosage of RH-WMA was determined from basic properties tests. A total of 0%, 30% and 50% RAP contents from two roads sources were modified with RH-WMA. The modified RAP bitumen were examined for viscosity, stiffness, rutting resistance and greenhouse gas emissions. The addition of RH-WMA improved the flow of bitumen by reducing the viscosity, and thus, decreased the construction temperature. The stiffness of the RAP modified bitumen reduced with the incorporation of RH-WMA. The positive improvement in rutting resistance was observed on bitumen with the addition of RAP and RH-WMA in comparison with control. It was estimated that the addition of RH-WMA could potentially reduce fuel usage and GHG emissions by 22 %. Hence, the synergy of RAP and WMA technology can be an alternative in green road construction.

  • Název v anglickém jazyce

    Warm Mix and Reclaimed Asphalt Pavement: A Greener Road Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Utilization of a high percentage of reclaimed asphalt pavement (RAP) requires higher production temperatures and consumes more energy. High production temperature expedites the aging of bitumen in RAP, which could affect the mixture performance. Warm mix asphalt (WMA) additive enables reduced production temperatures as a result of viscosity reduction. This paper evaluates the integration of a high percentage of RAP with a WMA additive known as RH-WMA. The optimum dosage of RH-WMA was determined from basic properties tests. A total of 0%, 30% and 50% RAP contents from two roads sources were modified with RH-WMA. The modified RAP bitumen were examined for viscosity, stiffness, rutting resistance and greenhouse gas emissions. The addition of RH-WMA improved the flow of bitumen by reducing the viscosity, and thus, decreased the construction temperature. The stiffness of the RAP modified bitumen reduced with the incorporation of RH-WMA. The positive improvement in rutting resistance was observed on bitumen with the addition of RAP and RH-WMA in comparison with control. It was estimated that the addition of RH-WMA could potentially reduce fuel usage and GHG emissions by 22 %. Hence, the synergy of RAP and WMA technology can be an alternative in green road construction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Civil, Environmental, Structural, Construction and Architectural Engineering

  • ISSN

    2010-3778

  • e-ISSN

    2010-3778

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1107-1112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus