Železnice - jejich rizika a nástroje pro řízení bezpečnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00330929" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00330929 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/18:00330929
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10467/79042" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/79042</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železnice - jejich rizika a nástroje pro řízení bezpečnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Železnice je technické dílo, které patří do kritické infrastruktury státu. Je nejdůležitější dopravní infrastrukturou státu, a proto její bezpečnost je prioritní. Článek shrnuje pokrokové zásady řízení bezpečnosti technických děl. Poté porovnává předmětné zásady s pravidly, která platí pro systém železniční dopravy. Srovnání ukazuje, že požadavky RAMS uplatňované na železnici nejsou v souladu se současným poznáním založeným na integrální bezpečnosti, které vyžaduje nejen ochranu systému železniční dopravy, ale i ochranu jeho okolí. V druhé části se článek zaměřuje na příčiny dopravních nehod na železnici. Ukazuje, že příčiny jsou značně rozmanité. Na základě aplikace osvědčených metod inženýrství, které se zabývá riziky, jsou navrženy nástroje pro zlepšení prevence dopravních nehod a pro zefektivnění odezvy na tyto nehody, a to speciálně těch, u kterých jsou přítomny nebezpečné látky.
Název v anglickém jazyce
Railways - their risks and tools for safety management
Popis výsledku anglicky
Railway is technical facility that belongs to the critical infrastructure of the State. It is the most important traffic infrastructure of the State, and therefore, its safety has a high priority. The paper sums up the advanced principles of safety management of technical facilities. Then, it compares these principles with rules that are in force in railway transportation system. The comparison shows that the RAMS demands invocated on railway are not fully in harmony with present cognition that requires not only the protection of railway transportation system but also its vicinity protection. In the second part the paper is directed to causes of traffic accidents on railway. It shows that causes are very various. On the basis of application of modus operandi methods of risk engineering, there are proposed tools for improvement of prevention of traffic accidents and for streamline of response to such accidents, and especially those at which the hazardous substances are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06515-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
128-169
Název nakladatele
ČVUT v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní
Datum konání akce
29. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—