Informační výkon pro bezpečnost drážních systémů.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00330943" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00330943 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/18:00330943
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační výkon pro bezpečnost drážních systémů.
Popis výsledku v původním jazyce
Úroveň bezpečnosti na drahách ovlivňujeme zlepšováním jejích kvalitativních parametrů, jako je například přepravní rychlost, kapacita a množství přepraveného zboží a lidí, parametry RAM (bezporuchovost, dostupnost, udržovatelnost), LCC (náklady životního cyklu), interoperabilita. V některých případech kvalitativní parametry bezpečnost zlepšují, především tam, kde je bezpečnost závislá na bezporuchovosti a dostupnosti určité funkce. V ostatních případech jsou kvalitativní parametry v rozporu s bezpečností, například pokud zvyšujeme provozní rychlost a zkracujeme intervaly mezi vlaky s přepravou velkého počtu pasažérů, tak to vede k vyššímu nebezpečí s ohledem na lidi. Drážní bezpečnost má dlouhou tradici ve smyslu technologií, ale stále je zde prostor pro zlepšení z hlediska zajištění bezpečí lidí (ang. Human security). Úroveň bezpečnosti je vždy limitována provozními podmínkami, ve kterých je systém provozován: jestliže jsou podmínky velmi odlišné od těch, na které byl systém navržen, anebo jsou překročeny jisté limity, systém se dostane do nebezpečného stavu, tj. do stavu, ve kterém ohrožuje sám sebe i své okolí, tj. okolní systémy, životní prostředí, ekonomické vazby, životy a zdraví lidí a další
Název v anglickém jazyce
Information power and safety of railway systems
Popis výsledku anglicky
We influence the Level of safety on the runways by improving its qualitative parameters, such as transport speed, capacity and quantity of goods transported and people, parameters of RAM (reliability, availability, maintainability), LCC (cost Lifecycle), interoperability. In some cases, qualitative parameters improve safety, especially where safety depends on reliability and availability of certain functions. In other cases, qualitative parameters are contrary to safety, for example, if we increase the operating speed and shorten the intervals between trains with the transport of a large number of passengers, this leads to a higher risk with regard to people. Railway Safety has a long tradition in terms of technology, but there is still room for improvement in terms of ensuring the safety of people (ANG. Human security). The Level of safety is always limited by the operating conditions in which the system operates: if the conditions are very different from those on which the system was designed, or if certain limits are exceeded, the system will get into a dangerous state, ie. into a state in which it threatens itself and its surroundings, i.e. Environment, economic links, lives and human health, and other
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktivity ČR v rámci European Safety and Reliability Association
ISBN
978-80-02-02841-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
15-26
Název nakladatele
ČSVTS
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—