Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informační výkon pro bezpečnost drážních systémů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00330943" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00330943 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/18:00330943

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informační výkon pro bezpečnost drážních systémů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úroveň bezpečnosti na drahách ovlivňujeme zlepšováním jejích kvalitativních parametrů, jako je například přepravní rychlost, kapacita a množství přepraveného zboží a lidí, parametry RAM (bezporuchovost, dostupnost, udržovatelnost), LCC (náklady životního cyklu), interoperabilita. V některých případech kvalitativní parametry bezpečnost zlepšují, především tam, kde je bezpečnost závislá na bezporuchovosti a dostupnosti určité funkce. V ostatních případech jsou kvalitativní parametry v rozporu s bezpečností, například pokud zvyšujeme provozní rychlost a zkracujeme intervaly mezi vlaky s přepravou velkého počtu pasažérů, tak to vede k vyššímu nebezpečí s ohledem na lidi. Drážní bezpečnost má dlouhou tradici ve smyslu technologií, ale stále je zde prostor pro zlepšení z hlediska zajištění bezpečí lidí (ang. Human security). Úroveň bezpečnosti je vždy limitována provozními podmínkami, ve kterých je systém provozován: jestliže jsou podmínky velmi odlišné od těch, na které byl systém navržen, anebo jsou překročeny jisté limity, systém se dostane do nebezpečného stavu, tj. do stavu, ve kterém ohrožuje sám sebe i své okolí, tj. okolní systémy, životní prostředí, ekonomické vazby, životy a zdraví lidí a další

  • Název v anglickém jazyce

    Information power and safety of railway systems

  • Popis výsledku anglicky

    We influence the Level of safety on the runways by improving its qualitative parameters, such as transport speed, capacity and quantity of goods transported and people, parameters of RAM (reliability, availability, maintainability), LCC (cost Lifecycle), interoperability. In some cases, qualitative parameters improve safety, especially where safety depends on reliability and availability of certain functions. In other cases, qualitative parameters are contrary to safety, for example, if we increase the operating speed and shorten the intervals between trains with the transport of a large number of passengers, this leads to a higher risk with regard to people. Railway Safety has a long tradition in terms of technology, but there is still room for improvement in terms of ensuring the safety of people (ANG. Human security). The Level of safety is always limited by the operating conditions in which the system operates: if the conditions are very different from those on which the system was designed, or if certain limits are exceeded, the system will get into a dangerous state, ie. into a state in which it threatens itself and its surroundings, i.e. Environment, economic links, lives and human health, and other

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktivity ČR v rámci European Safety and Reliability Association

  • ISBN

    978-80-02-02841-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    15-26

  • Název nakladatele

    ČSVTS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku