Mechanically Stabilized Granular Layers - An Effective Solution for Tunnel Projects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00324459" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00324459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-01884-9_12" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-01884-9_12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01884-9_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-01884-9_12</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mechanically Stabilized Granular Layers - An Effective Solution for Tunnel Projects
Popis výsledku v původním jazyce
Tunnel beds are typically formed by massive concrete bodies. In the paper, a mechanically stabilized granular layer with a triaxial geogrid is considered as an alternative solution for tunnel beds. Experimental research was executed on a full scale model of the bed construction in the laboratory. Total settlements, resulting horizontal pressures on the walls and lateral deformations of the base of layers during static and dynamic loading with up to 2 million loading cycles were monitored and evaluated. The tests and results will be described and discussed in the paper. The construction of a mechanically stabilized granular bed derived on this basis can be presented as an innovative and effective solution for infrastructure tunnel projects.
Název v anglickém jazyce
Mechanically Stabilized Granular Layers - An Effective Solution for Tunnel Projects
Popis výsledku anglicky
Tunnel beds are typically formed by massive concrete bodies. In the paper, a mechanically stabilized granular layer with a triaxial geogrid is considered as an alternative solution for tunnel beds. Experimental research was executed on a full scale model of the bed construction in the laboratory. Total settlements, resulting horizontal pressures on the walls and lateral deformations of the base of layers during static and dynamic loading with up to 2 million loading cycles were monitored and evaluated. The tests and results will be described and discussed in the paper. The construction of a mechanically stabilized granular bed derived on this basis can be presented as an innovative and effective solution for infrastructure tunnel projects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sustainable Tunneling and Underground Use
ISBN
978-3-030-01884-9
ISSN
2366-3405
e-ISSN
2366-3413
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
169-180
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Basel
Místo konání akce
Cairo
Datum konání akce
24. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—