Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rotational Stiffness of Connections in a Historical Steel Railway Bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00328189" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00328189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-99441-3_117" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-99441-3_117</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-99441-3_117" target="_blank" >10.1007/978-3-319-99441-3_117</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rotational Stiffness of Connections in a Historical Steel Railway Bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traditionally, bridges were solved with steel trusses designed under certain assumptions such as the members being loaded only with axial forces. This assumption is only true if the connections allow the rotation between elements, which in reality is not the case. There are always certain forces transmitted depending on the stiffness of the connection. The following work is intended to determine the rotational stiffness in the connections of a historical steel railway bridge. Different configurations of connections are modeled using component based finite element method (CBFEM) to obtain the real value of the stiffness in the joints. As a result of this analysis, a linear correlation between the value of the rotational stiffness and the number of rivets in the connections is observed. Similarly, there is a linear correlation with the stiffness of the element that is connected in the joint. These results can help to provide an estimate of the rotational stiffness to be considered in a more realistic approach for the assessment of historical railway bridges.

  • Název v anglickém jazyce

    Rotational Stiffness of Connections in a Historical Steel Railway Bridge

  • Popis výsledku anglicky

    Traditionally, bridges were solved with steel trusses designed under certain assumptions such as the members being loaded only with axial forces. This assumption is only true if the connections allow the rotation between elements, which in reality is not the case. There are always certain forces transmitted depending on the stiffness of the connection. The following work is intended to determine the rotational stiffness in the connections of a historical steel railway bridge. Different configurations of connections are modeled using component based finite element method (CBFEM) to obtain the real value of the stiffness in the joints. As a result of this analysis, a linear correlation between the value of the rotational stiffness and the number of rivets in the connections is observed. Similarly, there is a linear correlation with the stiffness of the element that is connected in the joint. These results can help to provide an estimate of the rotational stiffness to be considered in a more realistic approach for the assessment of historical railway bridges.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Structural Analysis of Historical Constructions

  • ISBN

    978-3-319-99440-6

  • ISSN

    2211-0844

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1082-1089

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Cusco

  • Datum konání akce

    11. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku