Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kyberbezpečnost řízení městské dopravy s vodící dráhou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00330962" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00330962 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/19:00330962

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kyberbezpečnost řízení městské dopravy s vodící dráhou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Systém řízení městské dopravy s vyhrazenou vodící dráhou (UGTMS) například metro, přepravuje několik stovek tisíc až milionů cestujících denně. Intenzita a nenahraditelnost dopravy dělá z metra kritickou infrastrukturu měst, regionů nebo zemí. Moderní kritické infrastruktury pro přepravu obsahují kromě fyzických a sociálních částí také kybernetické systémy kontroly a jsou označeny jako kyber-fyzické podsystémy (CPS). CPS jsou charakterizovány bezpečnostně kritickou povahou, složitostí, konektivitou a otevřenými technologiemi. Složitost otevřenost a dynamika CPS vytváří velkou útočnou plochou, která může vést k poruchám a nenapravitelným škodám. Požadavky na vysokou míru zabezpečení mohou být splněny nezávislými multi-úrovněmi zabezpečení (MILS). MILS je architektura s vysokou úrovní zabezpečení, založená na koncepci separace a řízeného toku informací. Článek popisuje možnosti využití platformy MILS v podsystému datové komunikace, který propojuje jednotlivé podsystémy UGTMS (traťový podsystém, palubní podsystém a podsystém řízení provozu). Komunikační systém by měl zaručit přenosové parametry a neovlivňovat úroveň zabezpečení (SL) příslušných podsystémů.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyber safety of urban guided transport

  • Popis výsledku anglicky

    The Urban guided transport management system (UGTMS) as subway, transports from several hundreds of thousands to millions passengers per day. Intensity and irreplaceability of transport do from subways critical infrastructures of cities, regions or countries. Modern transport critical infrastructures contain in addition to physical and social parts also cyber control systems and they are marked as cyber physical systems (CPS). The CPSs are characterized by safety-critical nature, complexity, connectivity, and open technology. The CPS complexity, openness and dynamics form a large attack surface that may lead to failures and irreparable damage. The high system security requirements can be met by Multiple Independent Levels of Security (MILS). The MILS is a high-assurance security architecture based on the concepts of separation and controlled information flow. The article discusses the possibilities of using the MILS platform in the data communication subsystem, which connects the individual UGTMS subsystems (Wayside subsystem, On-board subsystem and operation control subsystem). The communication system should guarantee transmission parameters and do not affect security level (SL) of the respective subsystems according to.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_018%2F0002649" target="_blank" >EF16_018/0002649: Řízení rizik a bezpečnost složitých technologických objektů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ExFoS 2019

  • ISBN

    978-80-214-5708-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    534-541

  • Název nakladatele

    Ústav Soudního Inženýrství Vysokého Učení Technického v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku