Kyberbezpečnost řízení městské dopravy s vodící dráhou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00330962" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00330962 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/19:00330962
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kyberbezpečnost řízení městské dopravy s vodící dráhou
Popis výsledku v původním jazyce
Systém řízení městské dopravy s vyhrazenou vodící dráhou (UGTMS) například metro, přepravuje několik stovek tisíc až milionů cestujících denně. Intenzita a nenahraditelnost dopravy dělá z metra kritickou infrastrukturu měst, regionů nebo zemí. Moderní kritické infrastruktury pro přepravu obsahují kromě fyzických a sociálních částí také kybernetické systémy kontroly a jsou označeny jako kyber-fyzické podsystémy (CPS). CPS jsou charakterizovány bezpečnostně kritickou povahou, složitostí, konektivitou a otevřenými technologiemi. Složitost otevřenost a dynamika CPS vytváří velkou útočnou plochou, která může vést k poruchám a nenapravitelným škodám. Požadavky na vysokou míru zabezpečení mohou být splněny nezávislými multi-úrovněmi zabezpečení (MILS). MILS je architektura s vysokou úrovní zabezpečení, založená na koncepci separace a řízeného toku informací. Článek popisuje možnosti využití platformy MILS v podsystému datové komunikace, který propojuje jednotlivé podsystémy UGTMS (traťový podsystém, palubní podsystém a podsystém řízení provozu). Komunikační systém by měl zaručit přenosové parametry a neovlivňovat úroveň zabezpečení (SL) příslušných podsystémů.
Název v anglickém jazyce
Cyber safety of urban guided transport
Popis výsledku anglicky
The Urban guided transport management system (UGTMS) as subway, transports from several hundreds of thousands to millions passengers per day. Intensity and irreplaceability of transport do from subways critical infrastructures of cities, regions or countries. Modern transport critical infrastructures contain in addition to physical and social parts also cyber control systems and they are marked as cyber physical systems (CPS). The CPSs are characterized by safety-critical nature, complexity, connectivity, and open technology. The CPS complexity, openness and dynamics form a large attack surface that may lead to failures and irreparable damage. The high system security requirements can be met by Multiple Independent Levels of Security (MILS). The MILS is a high-assurance security architecture based on the concepts of separation and controlled information flow. The article discusses the possibilities of using the MILS platform in the data communication subsystem, which connects the individual UGTMS subsystems (Wayside subsystem, On-board subsystem and operation control subsystem). The communication system should guarantee transmission parameters and do not affect security level (SL) of the respective subsystems according to.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_018%2F0002649" target="_blank" >EF16_018/0002649: Řízení rizik a bezpečnost složitých technologických objektů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ExFoS 2019
ISBN
978-80-214-5708-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
534-541
Název nakladatele
Ústav Soudního Inženýrství Vysokého Učení Technického v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—