Digitální technologie ve vysokoškolském vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00332970" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00332970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální technologie ve vysokoškolském vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Kombinace nedostatku pracovních sil v českém stavebnictví spolu s velmi nízkou nezaměstnaností (oba faktory jsou v ČR v rámci EU nejnižší) by měla motivovat podniky k vyšším investicím do výzkumu, vývoje a inovací. Jsou to stroje, které mohou nahradit lidskou práci a vést k růstu produktivity. Zároveň by měla motivovat technické školy, aby držely krok s technickým a technologickým vývojem ve světě a učily své studenty používat moderní technologie, které by zefektivnily pracovní postupy a zkrátily dobu realizace díla. Současná nepříznivá situace v českém stavebnictví se dotýká i Katedry ekonomiky a řízení ve stavebnictví na Stavební fakultě ČVUT v Praze, která se snaží na trh práce dodávat technicky vzdělané absolventy, odborníky nejen v oblasti stavebnictví, ale i odborníky na informační technologie. O tom, jak se ji to daří, ale i o současné situaci ve stavebnictví ČR pojednává následující příspěvek.
Název v anglickém jazyce
Digital technologies in higher education
Popis výsledku anglicky
The combination of labor shortages in the Czech construction industry, together with very low unemployment (both in the Czech Republic are the lowest in the EU), should motivate businesses to invest more in research, development and innovation. These are machines that can replace human labor and lead to productivity growth. At the same time, it should encourage technical schools to keep abreast of technical and technological developments in the world and teach their students to use modern technologies to streamline workflows and shorten the time to work. The current unfavorable situation in the Czech construction industry also touches on the Department of Economics and Management in Civil Engineering at the Faculty of Civil Engineering of the Czech Technical University in Prague, which is trying to supply technically educated graduates, professionals not only in the construction sector, but also experts in information technology. The following article deals with how it works, but also about the current situation in the construction.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů