Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of tram wheel geometry defect on overall noise level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00333526" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00333526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10467/87253" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/87253</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of tram wheel geometry defect on overall noise level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the effect of the tram wheel geometry defect on the total noise level caused by a passage of a tram vehicle. In the framework of the survey experimental acoustic measurements in-situ were made on selected tram line of the City of Prague with selected reference tram vehicles. The main goal of the experiment is to confirm and determine the acoustic contribution for driving a tram vehicle with a wheel with the correct geometry and for a flat wheeled vehicle. Next, the acoustic data will be subjected to a spectral analysis to determine dominant frequencies when passing with a flat wheel.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of tram wheel geometry defect on overall noise level

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the effect of the tram wheel geometry defect on the total noise level caused by a passage of a tram vehicle. In the framework of the survey experimental acoustic measurements in-situ were made on selected tram line of the City of Prague with selected reference tram vehicles. The main goal of the experiment is to confirm and determine the acoustic contribution for driving a tram vehicle with a wheel with the correct geometry and for a flat wheeled vehicle. Next, the acoustic data will be subjected to a spectral analysis to determine dominant frequencies when passing with a flat wheel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10307 - Acoustics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    33

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    43-53

  • Kód UT WoS článku

    000518698600005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074042656