Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fatigue Life Analysis of Steel Riveted Rail Bridges Affected by Corrosion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00333889" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00333889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/10168664.2019.1612315" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/10168664.2019.1612315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10168664.2019.1612315" target="_blank" >10.1080/10168664.2019.1612315</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fatigue Life Analysis of Steel Riveted Rail Bridges Affected by Corrosion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Decades-old steel bridges have to endure an unfavourable environment that causes the ageing and deterioration of material properties. Moreover, railway bridges in particular are exposed to a large number of stress ranges that may lead to fatigue damage. The combination of both phenomena has a significant impact on the condition of bridges and their remaining service life. In such cases, appropriate maintenance or even removal of the deteriorated structure is necessary; however, a lack of funds often makes this difficult. The subject of this paper is the development of methodology for the assessment of remaining service life of existing steel bridges considering the fatigue and corrosion effects. Using MATLAB® software, a program for the prediction of the remaining fatigue life has been developed. The results of earlier experiments and numerical simulations were integrated into this tool. Various scenarios regarding the future maintenance of bridges were included in the program, thus making it possible to calculate the remaining service life of bridges, including corresponding costs. The second half of the paper presents a case study demonstrating the application of the methodology and the calculation program.

  • Název v anglickém jazyce

    Fatigue Life Analysis of Steel Riveted Rail Bridges Affected by Corrosion

  • Popis výsledku anglicky

    Decades-old steel bridges have to endure an unfavourable environment that causes the ageing and deterioration of material properties. Moreover, railway bridges in particular are exposed to a large number of stress ranges that may lead to fatigue damage. The combination of both phenomena has a significant impact on the condition of bridges and their remaining service life. In such cases, appropriate maintenance or even removal of the deteriorated structure is necessary; however, a lack of funds often makes this difficult. The subject of this paper is the development of methodology for the assessment of remaining service life of existing steel bridges considering the fatigue and corrosion effects. Using MATLAB® software, a program for the prediction of the remaining fatigue life has been developed. The results of earlier experiments and numerical simulations were integrated into this tool. Various scenarios regarding the future maintenance of bridges were included in the program, thus making it possible to calculate the remaining service life of bridges, including corresponding costs. The second half of the paper presents a case study demonstrating the application of the methodology and the calculation program.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: Metody pro zajištění udržitelnosti ocelových mostních konstrukcí industriálního kulturního dědictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Structural Engineering International

  • ISSN

    1016-8664

  • e-ISSN

    1683-0350

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    551-562

  • Kód UT WoS článku

    000501835300010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071317802