Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asfaltová směs s vysokým modulem tuhosti VMT 22 s 30 % R-materiálu a pojivem PMB 25/55-60

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334135" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asfaltová směs s vysokým modulem tuhosti VMT 22 s 30 % R-materiálu a pojivem PMB 25/55-60

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Návrh a optimalizace asfaltové směsi VMT 22 pro použití na asfaltové obalovně se standardním polymerem modifikovaným pojivem (bez nutnosti použít PMB RC), která je určená pro vysoká až velmi vysoká dopravní zatížení v ložních a obrusných vrstvách vozovek. Směs obsahuje 30 % asfaltového R-materiálu a to z důvodu ekonomické a environmentální optimalizace. Pro zlepšení funkčnosti je k R-materiálu přidáván rejuvenátor. R-materiál je zrnitosti 0/22 mm. Asfaltová směs se zvýšeným modulem tuhosti a vysokou odolností proti trvalým deformacím, současně však účinně odolávající předčasnému vzniku trhlin.

  • Název v anglickém jazyce

    Asphalt mix with high stiffness modulus VMT 22 with 30 % RA and PMB 25-55/60 binder

  • Popis výsledku anglicky

    Design and optimization of VMT 22 asphalt mixture for use on asphalt mix plants with standard polymer modified bitumen (without the necessity to use PMB RC binder), which is dedicated for high to extra high traffic loadings in binder and base courses of asphalt pavements. The mix further contains 30 % of reclaimed asphalt because of the optimization of environmental and economic aspects. For improved functionality of the reclaimed asphalt suitable rejuvenator is used and added to the reclaimed asphalt. The reclaimed asphalt has a grading of 0/22 mm. Asphalt mixture with elevated stiffness modulus and high resistance to permanent deformation, at the same time the mix effectively resists preliminary initiation of cracking.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    136029/TT/2019

  • Číselná identifikace

    136029/TT/2019

  • Technické parametry

    Asfaltová směs splňující požadavky českého technického předpisu systému jakosti pro pozemní komunikace TP 151 doplněná o nepožadované charakteristiky jako je odolnost proti šíření trhliny či zkoušky provedené po dlouhodobém stárnutí. Směs se vyznačuje substitucí 30 % kameniva asfaltovým R-materiálem a použitím polymerem modifikovaného asfaltu 25/55-60 společně s rejuvenátorem domácí provenience a to s ohledem k přítomnosti recyklovaného materiálu.

  • Ekonomické parametry

    Asfaltová směs, která v porovnání s běžnými asfaltovými betony pro ložní a podkladní vrstvy vozovky má při standardním složení a použití polymerem modifikovaného asfaltu o cca 10 % vyšší cenu, současně však vykazuje delší životnost a nižší potřebu dřívější obnovy či výměny (životnost min. 30 let). V důsledku použití ověřeného řešení lze docílit naopak až 15% úspory s ohledem k použití R-materiálu a použitím kombinace standardního PMB s rejuvenátorem namísto pojiva typu PMB RC. Její potenciál je v uplatnění specificky pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s dlouhou životností s v kombinaci s běžnými nebo tenčími obrusnými vrstvami. Přednostně se má uplatnit u vozovek dálničního typu

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem