Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asphalt Concrete Performance Combining Use of Increased Reclaimed Asphalt Content and Warm Mix Additives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334148" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01908-2_12" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01908-2_12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-01908-2_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-01908-2_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Asphalt Concrete Performance Combining Use of Increased Reclaimed Asphalt Content and Warm Mix Additives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Combining effects of rejuvenation and warm mix technologies seems as an interesting option. In this respect a trial section was designed including 13 different options of warm mix asphalt with 0–50% reclaimed asphalt. The asphalt mixtures differed in amount of used reclaimed asphalt (RA) 0/11 mm (0%, 30% and 50%), the gradation of used paving grade bitumen (50/70,70/100) and warm mix asphalt additives or used techniques. In asphalt mixtures there were used bituminous binders with selected low temperature additive, which have primarily the function of reducing the production temperature, or the benefit in terms of improving the properties of the asphalt mixture, the adhesion improvement (in some cases) and in at least one of the cases the potential for reducing the characteristic odor of asphalt mixtures. Additives based on organosilanes and different types of synthetic waxes (FT paraffin, amide wax, PE wax) have been used. Additionally foamed bitumen technology was applied as well. The asphalt mix performance was assessed by term of stiffness, resistance to permanent deformation, water susceptibility and thermal induced as well as fatigue cracking. The key findings will be presented by the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Asphalt Concrete Performance Combining Use of Increased Reclaimed Asphalt Content and Warm Mix Additives

  • Popis výsledku anglicky

    Combining effects of rejuvenation and warm mix technologies seems as an interesting option. In this respect a trial section was designed including 13 different options of warm mix asphalt with 0–50% reclaimed asphalt. The asphalt mixtures differed in amount of used reclaimed asphalt (RA) 0/11 mm (0%, 30% and 50%), the gradation of used paving grade bitumen (50/70,70/100) and warm mix asphalt additives or used techniques. In asphalt mixtures there were used bituminous binders with selected low temperature additive, which have primarily the function of reducing the production temperature, or the benefit in terms of improving the properties of the asphalt mixture, the adhesion improvement (in some cases) and in at least one of the cases the potential for reducing the characteristic odor of asphalt mixtures. Additives based on organosilanes and different types of synthetic waxes (FT paraffin, amide wax, PE wax) have been used. Additionally foamed bitumen technology was applied as well. The asphalt mix performance was assessed by term of stiffness, resistance to permanent deformation, water susceptibility and thermal induced as well as fatigue cracking. The key findings will be presented by the paper.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Recent Developments in Pavement Design, Modeling and Performance

  • ISBN

    978-3-030-01908-2

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    145-157

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Kód UT WoS kapitoly