Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Arch Bridge Quality Control Plans

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00332319" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00332319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-24986-1_15" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-24986-1_15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-24986-1_15" target="_blank" >10.1007/978-3-030-24986-1_15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Arch Bridge Quality Control Plans

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of infrastructure for economic development of countries and, it opens up the economy to grander, and bigger opportunities. Maintenance should be well-thought-out and be regarded as vital part any in-frastructure development in a country. The main goal of infrastructure maintenance is life sustainability of major assets. The right planning of maintenance is necessary for right moment of investment, as its premature or late implementation will lead to unnecessary costs and it may compromise the asset’s economic life duration. Different management systems developed across Europe leading to different choices and recommendations regarding maintenance actions. In order to overcome this issue a COST Action TU 1406 has proposed a guideline for standardization and development of quality con-trol plans for roadway bridges. As in all management systems the starting points is collection of available data, defining element identification and grouping, recognition of vulnerable zones, damage processes and failure modes. On the basis of the identified damage processes identification and evaluation of performance indicators (PIs) is conducted, followed by the se-lection and identification of key performance indicators (KPIs), taking into account owners’ demands, and finally creating Quality Control Plans (QCP) scenarios and comparing them by spider diagrams. The recommended proce-dure is applied on an arch concrete bridge in Check Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Arch Bridge Quality Control Plans

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of infrastructure for economic development of countries and, it opens up the economy to grander, and bigger opportunities. Maintenance should be well-thought-out and be regarded as vital part any in-frastructure development in a country. The main goal of infrastructure maintenance is life sustainability of major assets. The right planning of maintenance is necessary for right moment of investment, as its premature or late implementation will lead to unnecessary costs and it may compromise the asset’s economic life duration. Different management systems developed across Europe leading to different choices and recommendations regarding maintenance actions. In order to overcome this issue a COST Action TU 1406 has proposed a guideline for standardization and development of quality con-trol plans for roadway bridges. As in all management systems the starting points is collection of available data, defining element identification and grouping, recognition of vulnerable zones, damage processes and failure modes. On the basis of the identified damage processes identification and evaluation of performance indicators (PIs) is conducted, followed by the se-lection and identification of key performance indicators (KPIs), taking into account owners’ demands, and finally creating Quality Control Plans (QCP) scenarios and comparing them by spider diagrams. The recommended proce-dure is applied on an arch concrete bridge in Check Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Technologies, Systems, and Applications IV -Proceedings of the International Symposium on Innovative and Interdisciplinary Applications of Advanced Technologies (IAT 2019)

  • ISBN

    978-3-030-24985-4

  • ISSN

    2367-3370

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    187-204

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Sarajevo

  • Datum konání akce

    20. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku