Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití laserového skenování při zatěžovacích zkouškách mostů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00340044" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00340044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití laserového skenování při zatěžovacích zkouškách mostů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Laserové skenování je osvědčenou metodou pro dokumentaci skutečného stavu objektu, kdy ve velmi krátkém okamžiku jsou změřeny miliony bodů, pomocí nichž se vytváří digitální 3D model objektu. Metoda nalezla uplatnění i u zatěžovacích zkoušek stavebních konstrukcí, kde s její pomocí lze identifikovat spojité změny a lokalizovat místa poruch. Směrodatná odchylka rozdílu mezi dvěma stavy měření dosahuje cca 2-3 mm u menších objektů s rozměrem do 50 m a lze tedy s dostatečnou přesností prokazovat posuny. Při porovnání výsledků z laserového skenování a z tradiční polární metody, kdy jsou sledovány pouze vybrané body, vyplývá, že směrodatná odchylka rozdílu metod dosahuje v poloze a výšce cca 2 mm.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Laser Scanning for Load Tests of Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Laser scanning is a proven method for documenting the real state of an object, where millions of points are measured in a very short time to create a digital 3D model of an object. The method has also found application in load tests of building structures, where it is possible to identify continuous changes and to locate failure points. The standard deviation of the difference between the two measurement states is about 2-3 mm for smaller objects up to 50 m in size and therefore shifts can be proved with sufficient accuracy. When comparing the results of the laser scanning and of polar method which are monitored only selected points, the standard deviation of the difference of methods reaches in the position and a height about 2 mm.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geodézie ve stavebnictví a průmyslu 2020

  • ISBN

    978-80-02-02898-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    44-51

  • Název nakladatele

    Český svaz geodetů a kartografů, o.s.

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku