Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Different Measurement Methods of Crane Runway

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00341260" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00341260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Different Measurement Methods of Crane Runway

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to introduce the surveying and evaluating the historic crane runway in the Karany water treatment plant. The crane runway was built in 1911 and is operated to the present without any major modifications. The aim of the geodetic survey was the control of the directional and vertical straightness of rails and the rail gauge. Accuracy analyzes and de-viations evaluation were performed in accordance with technical standard CSN 73 5130. The runway was measured by two different methods. The first method was measurement in the local geodetic network with three standpoints. Automatic targeting to prisms was used, and the least squares adjustment was performed. The second method of measurement was laser scanning by multistation Leica MS60 from 14 standpoints and then evaluation of the point cloud and determination the parameters of the crane runway. Comparable results were ob-tained from both methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Different Measurement Methods of Crane Runway

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to introduce the surveying and evaluating the historic crane runway in the Karany water treatment plant. The crane runway was built in 1911 and is operated to the present without any major modifications. The aim of the geodetic survey was the control of the directional and vertical straightness of rails and the rail gauge. Accuracy analyzes and de-viations evaluation were performed in accordance with technical standard CSN 73 5130. The runway was measured by two different methods. The first method was measurement in the local geodetic network with three standpoints. Automatic targeting to prisms was used, and the least squares adjustment was performed. The second method of measurement was laser scanning by multistation Leica MS60 from 14 standpoints and then evaluation of the point cloud and determination the parameters of the crane runway. Comparable results were ob-tained from both methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10500 - Earth and related environmental sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances and Trends in Geodesy, Cartography amd Geoinformatics II

  • ISBN

    978-0-367-34651-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3-9

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Demänovská dolina, Nízke Tatry

  • Datum konání akce

    10. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku