Towards design of welded offset T-joint between RHS members
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00342207" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00342207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Towards design of welded offset T-joint between RHS members
Popis výsledku v původním jazyce
Současná studie je věnována mechanické odolnosti svařovaných styčníků obdélníkových uzavřených průřezů tvaru T s odsazením. Příspěvek prezentuje výsledky numerického zkoumání chování zmíněných spojů při monotónně se zvyšujícím osovým stlačením. Řešeny jsou styčníky z prutů uzavřených obdélníkových průřezů, ve kterých je diagonála připojena excentricky z roviny vazníku. Prezentovány jsou výsledky analytických výpočtů a numerické simulace vědeckého modelu s 3D prvky v softwaru ABAQUS a také v softwaru IDEA StatiCA. Navíc byly stávající analytické modely použity též pro výpočet únosnosti uvedených spojení. Křivky závislosti síly na posunu, odpovídající různým geometriím spojů, byly analyzovány se zaměřením na druhy poruch. Na základě provedených numerických simulací byly přijaty a ověřeny deformační limity a kritéria porušení pro odsazené styčníky.
Název v anglickém jazyce
Towards design of welded offset T-joint between RHS members
Popis výsledku anglicky
The current study is devoted to the mechanical resistance of welded joints of rectangular closed T-shaped cross-sections with offset. The paper presents the results of numerical investigation of the behavior of the mentioned joints with monotonically increasing axial compression. Joints made of bars of closed rectangular cross-sections are solved, in which the diagonal is connected eccentrically from the plane of the truss. The results of analytical calculations and numerical simulations of a scientific model with 3D elements in ABAQUS software and also in IDEA StatiCA software are presented. In addition, the existing analytical models were also used to calculate the load-bearing capacity of these connections. Displacement force curves, corresponding to different joint geometries, were analyzed with a focus on failure types. Based on the performed numerical simulations, the deformation limits and failure criteria for the offset joints were accepted and verified.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 2020
ISBN
978-80-01-06739-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
48-53
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—