Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opatření pro vyšší životnost CBK – výsledky pilotního projektu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00343868" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00343868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Opatření pro vyšší životnost CBK – výsledky pilotního projektu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje návrh a výsledky pilotního projektu, který vedl k pokládce 8,978 km cementobetonového krytu (CBK) s využitím vysokopecní mleté strusky. Cílem bylo prodloužit životnost CBK, které bylo docíleno zpomalením hydratace pojiva, omezením vzniku raných mikrotrhlin, snížení hydratačního tepla a zvýšení odolnosti k trhlinkování. Pilotní projekt čerpal z rakouských, nizozemských a belgických zkušeností výstavby CBK, kde se po desetiletí využívají portlandské struskové a vysokopecní cementy (CEM II/A-S, CEM II/B-S, CEM III/A). Použité pojivo bylo změřeno izotermní kalorimetrií prokazující nižší reaktivitu. Smršťující prstence potvrdily minimálně trojnásobnou odolnost k trhlinkování oproti současnému řešení. Pilotní betony třídy C30/37 potvrdily pomalejší a dlouhodobý nárůst pevností i modulů pružnosti, odolnost k CHRL se dle očekávání mírně zhoršila.

  • Název v anglickém jazyce

    Measures for durable concrete pavements - results of the pilot project

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the design and results of a pilot project that led to the laying of 8,978 km of concrete pavement (CP) using blast furnace ground slag. The aim was to prolong the life of CP, which was achieved by slowing down the hydration of the binder, reducing the formation of early microcracks, reducing the heat of hydration and increasing the resistance to cracking. The pilot project drew on the Austrian, Dutch and Belgian experience of building CP, where Portland-slag and -blast furnace cements (CEM II / A-S, CEM II / B-S, CEM III / A) have been used for decades. The binder used was measured by isothermal calorimetry showing lower reactivity. Restrained rings confirmed at least three times the resistance to cracking compared to the current solution. Pilot concretes of class C30 / 37 confirmed a slower and long-term increase of strengths and modulus of elasticity, resistance to deicing chemicals deteriorated slightly as expected.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH03020404" target="_blank" >TH03020404: Prodloužení životnosti cementobetonových krytů s využitím minerálních příměsí a směsných cementů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník Betonové vozovky 2020

  • ISBN

    978-80-906541-5-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    32-48

  • Název nakladatele

    Výzkumný ústav maltovin Praha

  • Místo vydání

    Praha 5

  • Místo konání akce

    Čestlice (pouze on-line)

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku