Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uzly veřejné dopravy jako intermodální prostorové prvky území

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00345717" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00345717 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/20:00345717

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1gzetvEDagThctahQpANcUAWqs6c7VJLH/view?usp=sharing" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1gzetvEDagThctahQpANcUAWqs6c7VJLH/view?usp=sharing</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uzly veřejné dopravy jako intermodální prostorové prvky území

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řešení moderních dopravních systémů představuje harmonii techniky, spojující dopravní, inženýrské a konstrukční stavitelství s urbanismem, architekturou a designem. Výrazná uniformita, často předimenzovaných dopravních staveb druhé poloviny minulého století, vedla k nepochopení smyslu existence dopravy ve městě a názoru, že dopravní stavby představují ohrožení pro jinak kultivovaná městská prostředí. Přitom slovo "městská" v označení veřejné dopravy neznamená pouze vymezení akčního rádiu tohoto segmentu dopravy, ale poukazuje nepřímo také na městotvornost systémů veřejné dopravy. Ten se projevuje nejenom v extenzivně se rozvíjejících sídelních útvarech, ale ovlivňuje také prostředí stávajících urbanizovaných území. Právě městotvorný efekt dopravních staveb bývá v dnešní době opakovaně opomíjen. Dopravní stavby přitom spoluvytváří kulturní hodnoty krajiny a obrazu měst a jejich kvality představují, nejenom ekonomicky, obtížně kvantifikovatelnou hodnotu. Uplynulá tři desetiletí, nesoucí se v západní Evropě ve znamení rozmachu moderních systémů veřejné dopravy, především kolejových, jsou toho jasným důkazem. Cílem příspěvku je definování a popsání charakteristických požadavků, vlastností, širších souvislostí a vlivů, které ovlivňují řešení přestupních bodů veřejné dopravy (dopravních uzlů - public transport hubs) nejenom po stránce provozní, ale vedou k jejich úspěšnému řešení z hlediska urbanismu, architektury jako nedílné součásti kvalitního veřejného prostoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Public transport hubs as intermodal area emements

  • Popis výsledku anglicky

    The solution of modern transport systems represents a harmony of technology, combining transport, engineering and structural construction with urbanism, architecture and design. The strong uniformity, often of oversized transport structures of the second half of the last century, has led to a misunderstanding of the meaning of transport in the city and the view that transport structures pose a threat to otherwise cultivated urban environments. At the same time, the word "urban" in the designation of public transport does not only mean the definition of the action radio of this transport segment, but also indirectly refers to the urbanity of public transport systems. This is reflected not only in extensively developing settlements, but also affects the environment of existing urban areas. Nowadays, the urban-forming effect of transport constructions is repeatedly neglected. At the same time, transport structures co-create the cultural values ​​of the landscape and the image of cities, and their qualities represent, not only economically, a value that is difficult to quantify. The past three decades, marked by the rise of modern public transport systems, especially rail, in Western Europe, are clear evidence of this. The aim of the paper is to define and describe the characteristic requirements, properties, broader context and influences that affect the solution of public transport hubs not only in terms of operation, but lead to their successful solution in terms of urban planning, architecture as an integral part quality public space.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20103 - Architecture engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Architecture in Perspective 2020

  • ISBN

    978-80-248-4450-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    164-169

  • Název nakladatele

    Archiv VŠB-TUO

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    14. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku