Obnova budovy pražské střední školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00372253" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00372253 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21720/21:00372253
Výsledek na webu
<a href="https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-obnova-budovy-prazske-stredni-skoly.html" target="_blank" >https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-obnova-budovy-prazske-stredni-skoly.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obnova budovy pražské střední školy
Popis výsledku v původním jazyce
Při návrhu obnovy budovy pražské střední školy v Českobrodské ulici byl kladen důraz na udržitelnost a její tři základní pilíře – environmentální, sociálně-kulturní či ekonomicko-organizační po dobu životního cyklu stavby. Budova jako první získala zlatý certifikát SBToolCZ. Revitalizovanou budovu je tak možné označit za udržitelnou, chytrou a energeticky pozitivní. Chytrá města a chytré budovy jsou tématem dneška. Nicméně častým nešvarem a nepochopením je chytrost omezovat a předkládat pouze jejich technické parametry spočívající např. v honbě za úsporami energií či snižováním uhlíkové stopy a v přímém krátkodobém horizontu ekonomickým profitem či efektivitou. Z celého konceptu se vytrácí „středobod“ celého snažení a tím je člověk jako uživatel. V případě školských staveb toto platí dvojnásob.
Název v anglickém jazyce
Renovation of a Prague secondary school building
Popis výsledku anglicky
When designing the renovation of the building of the Prague secondary school in Českobrodská Street, emphasis was placed on sustainability and its three pillars - environmental, socio-cultural or economic-organizational during the life cycle of the building. The building was the first to receive the SBToolCZ gold certificate. The revitalised building can thus be described as sustainable, smart and energy positive. Smart cities and smart buildings are the topic of the day. However, a common mischief and misunderstanding is to limit the smartness and present only their technical parameters consisting, for example, in the pursuit of energy savings or carbon footprint reduction and, in the immediate short term, economic profit or efficiency. The whole concept misses the 'centre' of the whole endeavour, which is the human user. In the case of school buildings, this is doubly true.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20103 - Architecture engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Časopis stavebnictví
ISSN
1802-2030
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
08/2021
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—