Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obnova budovy pražské střední školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00372253" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00372253 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21720/21:00372253

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-obnova-budovy-prazske-stredni-skoly.html" target="_blank" >https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-obnova-budovy-prazske-stredni-skoly.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obnova budovy pražské střední školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při návrhu obnovy budovy pražské střední školy v Českobrodské ulici byl kladen důraz na udržitelnost a její tři základní pilíře – environmentální, sociálně-kulturní či ekonomicko-organizační po dobu životního cyklu stavby. Budova jako první získala zlatý certifikát SBToolCZ. Revitalizovanou budovu je tak možné označit za udržitelnou, chytrou a energeticky pozitivní. Chytrá města a chytré budovy jsou tématem dneška. Nicméně častým nešvarem a nepochopením je chytrost omezovat a předkládat pouze jejich technické parametry spočívající např. v honbě za úsporami energií či snižováním uhlíkové stopy a v přímém krátkodobém horizontu ekonomickým profitem či efektivitou. Z celého konceptu se vytrácí „středobod“ celého snažení a tím je člověk jako uživatel. V případě školských staveb toto platí dvojnásob.

  • Název v anglickém jazyce

    Renovation of a Prague secondary school building

  • Popis výsledku anglicky

    When designing the renovation of the building of the Prague secondary school in Českobrodská Street, emphasis was placed on sustainability and its three pillars - environmental, socio-cultural or economic-organizational during the life cycle of the building. The building was the first to receive the SBToolCZ gold certificate. The revitalised building can thus be described as sustainable, smart and energy positive. Smart cities and smart buildings are the topic of the day. However, a common mischief and misunderstanding is to limit the smartness and present only their technical parameters consisting, for example, in the pursuit of energy savings or carbon footprint reduction and, in the immediate short term, economic profit or efficiency. The whole concept misses the 'centre' of the whole endeavour, which is the human user. In the case of school buildings, this is doubly true.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20103 - Architecture engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Časopis stavebnictví

  • ISSN

    1802-2030

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    08/2021

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    20-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus